fredag 27 maj 2011

Fredagsmys med barnen


Hej på er!



Nu har vi haft två sköna, lediga dagar tillsammans som familj. Marcus har någon enstaka pappadag att ta ut lite längre framöver men sedan är alla 10 dagarna förbrukade. Men åååh vad mysigt vi har haft det!



Men nu har Marcus packat väskan och åkt till Stockholm. I morgon vankas det nämligen Stockholm Marathon och Marcus ska springa för andra året. Som vanligt går det att följa honom via SMS eller på Stockholm Marathons hemsida. Heja heja heja!!!



Så, detta betyder alltså att jag är hemma med alla tre barnen alldeles själv och det är väl egentligen inget konstigt med det. Vi har haft en riktigt mysig fredagkväll med kvällspromenad, filmmys och popcorn och dricka :o) Nä, det jag känner mig lite nervös för är hur det ska gå inatt? De senaste nätterna har nämligen Marcus haft det ganska körigt då både Hugo och Alva har drömt mardrömmar och varit ledsna, sprungit på toaletten och varit törstiga i värmen. Han har varit ganska trött de senaste dagarna...hoppas bara inte att det ska påverka honom negativt när han ger sig ut och springer imorgon. Förhoppningsvis får han sova som en prins i sin hotellsäng inatt.



Jag har precis läst bok för barnen och nu sover dom gott i våran säng. Jag tänkte att det kunde vara smidigt att ha allihopa inne hos mig så jag slipper springa mellan Hugo och Alvas rum med Molly hängandes i bröstet mitt i natten. På det här viset räcker det förhoppningsvis med att dom ser att jag ligger bredvid dom för att dom ska känna sig trygga och komma till ro. Men ni får gärna hålla tummarna att vi får en bra natt inatt...det kan behövas ;o)



Nä, nu får det räcka med text för ikväll. Nu ska jag slötitta på tv en stund innan jag också går och lägger mig. Imorgon kommer min käre bror och hälsar på oss. Barnen var alldeles uppspelta vid läggdags när jag berättade att vi ska åka och hämta honom på tågstationen imorgon förmiddag. Vi ska se till att ha en riktigt mysig dag och förhoppningsvis hinner och orkar jag blogga om det imorgon kväll.


Hugo kan inte få nog av Molly och mäkta stolt är han också över att han själv kan plocka upp henne i famnen och vyssja henne lugn.


Såhär kan det gå när man försöker vara snabb och smidig. När vi skulle gå på kvällspromenad tänkte jag ta med mig blöjpåsen ut samtidigt som jag skulle dra barnvagnen nerför trappen. För att kunna använda båda händerna till vagnen så hivade jag blöjpåsen över trappräcket och ner på backen...och ja....såhär gick det. Extrajobb med andra ord!

Marcus fick med sig Alvas ståbräda till Stockholm (den låg i bilen) så istället för att cykla och åka ståbräda till lekparken tog vi en promenad runt kvarteret. Barnen lekte Mary Poppins och låtsades flyga med sina paraplyer.


Nu är det fredagsmyyyyyyys!








Alva hade Cornelia på besök idag och dom bjöd på skönsång <3





Kram Lovisa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar