söndag 29 maj 2011

Sjukstuga

Hej!

Det blev inget inlägg igår som jag hade tänkt. Dagen slutade istället med att jag låg i sängen och frös och svettades med 39,5 graders feber. Hade feber redan i förrgår när jag var själv hemma med barnen men som tur var så sov Hugo och Alva hela natten utan avbrott. Det var bara Molly som var vaken stundtals och vill ha lite käk, men hon somnade genast om igen efter varje måltid så det gick relativt bra ändå.

Men igår hämtade vi iallafall Ludwig på tågstationen på förmiddagen och med Alvedon i kroppen så åkte vi till Stadsparken och fikade och barnen fick leka lite. Det blev fort kallt och blåsigt så vi åkte hem och käkade lunch innan Hugo skulle iväg på kalas.

Jag följde Marcus på nätet för att se hur det gick för honom på Stockholm Marathon. Han kämpade på bra och kom i mål på den imponerande tiden 3.40.53. Det var precis vad han hade hoppats på innan, så det var en nöjd man och pappa som kom hem igårkväll. Men också trött och slutkörd. Även Ludwig var trött och seg efter en lång arbetsvecka så det blev en tidig kväll för oss allihopa.

Nä, nu orkar jag inte skriva mer. Har fortfarande feber i kroppen och tänkte passa på att vila nu när Molly sover. Marcus, Ludwig och barnen är i kyrkan och kommer hem om någon timme. Hoppas jag känner mig lite piggare då. Hoppas också att det blir ett roligare inlägg nästa gång...det här kändes lite tamt ;o)


Förväntansfulla barn väntar på att tåget ska komma in på perrongen. "Vilket långt tåg du har" sa Alva när Ludwig klev av.



Morbror fick agera farthållare.

Det är vackert i Stadsparken.


Molly sov så gott.


Äntligen kom pappa Marcus hem igen och då blev det Mollymys.


Kram Lovisa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar