söndag 22 maj 2011

Första badet



Hej vänner!


Ojojoj...det här med inlägg i bloggen är inte det lättaste att få till nu för tiden. Jag hade tänkt göra ett inlägg redan i morse, men det är först nu som jag får tid till det. När jag inte agerar mjölkko ;o) så ska ju allting fungera och rulla på som vanligt här hemma. Det behövs plockas, diskas, tvättas, lagas mat, lekas...ja, you name it. Så det blir lite glest mellan inläggen, och sena sådana dessutom.



Men annars så har vi det bara finfint här hemma. Det har varit skönt med helg. Även om Marcus har varit ledig några dagar mitt i veckan så är det något speciellt med helgen ändå. I går åkte vi till Surahammar för att hälsa på mina föräldrar och kolla in deras hus som dom har köpt och håller på att renovera. Dom kommer att få det kanonfint och det ska bli kul att se slutresultatet om några månader.



Efter att vi hade varit hos dom så åkte vi till min syster i Västerås. Där fick Molly visa upp sig för första gången. Storkusinerna och moster gillade vad dom såg och Molly mös för fullt när hon vandrade från famn till famn. Vi passade samtidigt på att fira pappa som fyllde år i fredags så det bjöds på smarrig jordgubbstårta efter middagen. Tyvärr så är det ingen höjdare att proppa i sig en massa jordgubbar när man ammar så därför fick jag se på när jordgubbarna på min tårtbit istället försvann in i Hugos mun istället för min :o( Trist, för jag ääälskar ju jordgubbar!!!



Molly fick sitt första bad i lördagsmorse. Vi har slarvat och inte gjort det tidigare. Men nu blev det av och hon doftar ljuvligt! Hon gillade det inte nämnvärt i början...men efter en stund så verkade hon njuta av det och storasyster hjälpte snällt till att hälla vatten på henne.



Jahapp...det här inlägget har tagit över en timme att skriva :o) Jag har hunnit amma Molly en vända samt ätit lite eget kvällsfika. Nu sitter Marcus på nålar och är sugen på att gå och sova. Med tanke på att natten inatt inte bestod av så många sovtimmar så tror jag att jag ska ta och hänga med både honom och Molly och krypa ner under täcket. Bjuder på några bilder från helgen innan jag tackar för mig och säger god natt...




Inte så glad...men ren! Såg först nu när jag lade in bilden att Molly besvarar Ebbas puss...Så sött! :o) Klicka på bilden så blir den större.

Såhär ser det ofta ut då Molly ska äta. Alva eller Hugo sitter bredvid och håller oss sällskap :o)
Åh så gott...och åh så synd att Mollys mage inte klarar av jordgubbarna. Vet av erfarenhet då jag moffade jordgubbar härom kvällen och sedan fick en fruktansvärd natt då Molly fick magknip och sov jätteoroligt. Det misstaget gör jag inte om!

Födelsedagsbarnet och Molly myser.

Hugo och Noa lekte med Noas alla Backugans. Hugo var i himelriket :o)



God natt!




Kram Lovisa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar