torsdag 12 maj 2011

Syskonmys

Hej på er!

Här myser vi på för fullt. Molly är en riktig mysfia och gillar att ligga i sina storasyskons knä till deras stora glädje. Natten inatt var något bättre än den förra men vi behöver jobba fram en bättre plan hon och jag, hur vi ska göra i framtiden. För det håller inte i längden att jag sitter upp och hon sover på mitt bröst hela natten. För det är det enda som fungerar just nu, så fort hon hamnar på rygg så är hon klarvaken och visar klart och tydligt sitt missnöje över det.

Min käre make är känd för att komma på smeknamn som sedan har en tendens att fastna och hänga med folk hela livet. Hans lillasyster Maria heter tex Snufs (eller Snufs Plufs), hans mamma och pappa går under benämningen "Mummen" och "Daden" (med svenskt uttal). Hugo kallas för "Budden" och Alva går under benämningen "Guppsi". Och dessa är bara några få éxempel ;o)

Molly har ännu inte fått något smeknamn av Marcus...det tar ju ett tag att lära känna varandra. Men barnen har redan börjat ge henne små söta namn så som tex, "Lilltjejen", "Lilla gumman" (Hugo) och "Wall-E" eller "Wally" som Alva säger ;o) Sött tycker jag.

Nä, nu ska här sovas...man vet ju inte när det är dags för lillfisen att öppna upp sina små blå nästa gång.



Kram Lovisa

1 kommentar:

  1. Hej! Märker att vi har samma problem. Wille sover oxå som bäst på mitt bröst och jag halvt sittandes. Han mognade dock efter en vecka och kunde acceptera att ha en egen sovplats mellan oss, ovanför våra huvud. Nu kan han acceptera sin säng som står precis vid min fram till småtimmarna och då vill han till oss. Men ganska ofta hamnar han på mitt bröst för tröst ändå. Men igentligen: dom har ju lyssnat på våra hjärtan i 9 månader och nu helt plötsligt så ska dom sköta sig själva, hur kul är det???
    Många kramar
    Anette

    SvaraRadera