lördag 7 maj 2011

Lördag

Hej hallå!

Trist överskrift...jag vet! Men jag kunde inte komma på något roligt att skriva. Lördag har det varit idag...hela långa dan, och vi har haft fullt upp så det är först nu som vi kan krascha i soffan och pusta ut. Inte för att vi egentligen har haft mycket att göra, det är bara det att det att det har gått i ett hela dan. Barnen har varit hos kompisar och lekt, kompisar har varit här och lekt. Andra barn har varit här trots att våra barn inte har varit det...mat och fika har ätits, disk har plockats in och ut ur diskmaskinen, häcken har pimpats och....ja ni förstår. Det har varit fullt ös...men också väldigt trevligt :o)

Måste dementera en sak som jag allt för hastigt slängde ur mig i förra inlägget. Häcken har INTE grävts upp och sedan blivit omplanterad ;o) Marcus suckade bara när han hörde att jag hade skrivit så. För tydligen är det helt befängt att gräva upp en 20 meter lång häck när man bara behöver gräva runt den och fylla på med gödsel. Så, I´m sorry att jag for med osanning ;o)

Fin har den blivit iallafall...häcken alltså och nu hoppas vi att den ska hämta sig och börja producera lite mer kvistar och blad.

Måste också beklaga att ingen bebis är på väg i nuläget, så alla ni som gissade på 6:e och 7:e maj...jag är ledsen. Ni vann inte bilen ;o)


Kogödsel ska visst göra susen...

Häcken FÖRE


Häcken EFTER


Hittade fem såna här sötnosar i dungen bredvid huset idag. Dom var extremt aktiva för att vara nattdjur. Dom grävde och rotade runt som små galningar.


"Lala"




Kram Lovisa

2 kommentarer:

  1. Lite pelletrerad hönsskit är effektivt! Vi har det (än så länge) tonvis, men när pärana åker i backen gör de det tillsammans med gödningen.
    Men ack så effektiv den är här hemma till mina buskar!
    Så säg till så kan ni få en hink eller så.
    :-)

    SvaraRadera