torsdag 5 maj 2011

Hemmadag

Hej på er!

Vad kul att så många ville vara med och gissa bebisens ankomst, kön, vikt och längd :o) Det ska bli spännande att se om någon av er kommer i närheten. Barnmorskan gissade vikt och längd i tisdags så jag vet på ett ungefär hur stor guldklimpen är i dagsläget...men det är klart, om jag går över tiden så kan den ju växa på sig lite till :o)

Här har ni listan på alla er som varit med och gissat hitintills, men fortsätt gärna gissa :o)


Cissi: Pojke, 10 maj, 4210 gr och 51 cm


Fam Wäneskog: Flicka, 6 maj, 4025 gr och 53 cm


David: Pojke, 7 maj, 4150 gr och 52 cm


Mia: Flicka, 7 maj, 4050 gr och 50 cm


Åsa: Flicka, 12 maj, 3678 gr och 52 cm


Farfar: Flicka, 8 maj, 3810 gr och 51 cm


Farmor: Pojke, 11 maj, 3960 gr och 53 cm


Alexandra: Flicka, 8 maj, 3770 gr och 50 cm


Kicki: Flicka, 8 maj, 3740 gr och 50 cm


Fam Drewitz: Flicka, 7 maj, 3915 gr och 51 cm

Gammelmormor: Flicka, 9 maj, 3890 gr och 54 cm


Gammelmorfar: Flicka, 12 maj, 3965 gr och 52 cm


Anette: Pojke, 7 maj, 4238gr och 51cm



Idag har jag barnen hemma. Efter en ganska rörig vecka förra veckan då det fortfarande var oklart hur jag fick och skulle göra med barnen på dagis medan jag gick hemma (en låååång historia) så kom vi fram till att dom ska vara 15 timmar i förskoleverksamheten. Så idag och imorgon är det hemmadagar för barnen och på ett sätt är det ganska skönt, för då slipper vi ha tider att passa och jag behöver inte krångla i onödan med att få på och av mig skorna och kravla mig i och ur bilen ;o)

Det är skönt att kunna fisa runt i myskläder hela dan och inte vara orolig att någon ska se mig i min sunkiga outfit. Det som oroar mig är bara vad jag tar mig till med barnen om vattnet går. Men det löser sig säkert...barnen är ju så stora och duktiga (vilket jag ofta glömmer bort) så dom kommer förstå om jag börjar få ont eller vattnet plötsligt går.

Än så länge är det lugnt. Hade några kraftiga förvärkar härom kvällen, så vi gjorde oss beredda och började ringa runt till några kompisar som står på "jour" ;o) Men när jag gick och lade mig, för att få några timmars sömn om vi skulle behöva åka in, så avtog det och sen hände det inget mer :o(

Jaja...den kommer när den kommer och jag lär märka när det verkligen är dags. Hoppas verkligen att det är snart :o) Vi är så nyfikna och längtar så mycket så vi håller på att spricka :o)



Kram Lovisa

2 kommentarer:

  1. Vi från Mölndal vill också vara med och gissa såklart!
    7 maj, flicka, 3915g och 51cm
    Ha det bra (så bra du nu kan nu i slutet)!
    Kram Maria

    SvaraRadera
  2. Hej! Måste oxå vara med även om jag är helt kass på att gissa visade det sig när jag gissade på mig själv. Jag tar en gosse på 4238g 51cm lång. Han kommer 7/5.

    SvaraRadera