tisdag 30 november 2010

Äntligen en lugn stund


Tjingeling!

Åh, vad skönt det är att äntligen få parkera rumpan i soffan och bara sitta och njuta av tystnaden och ledigheten. När barnen somnade för en liten stund sedan röjde jag snabbt upp här hemma (egentligen skulle en storstädning och sanering behövas) och kunde sedan med gott samvete sjunka ner i soffan och börja blogga. Det har hänt så mycket sedan jag skrev sist och jag har varit så sugen på att blogga men jag har varken haft tid eller orkat ta mig för att göra något inlägg. Igår till exempel gjorde jag mig i ordning samtidigt som barnen och gick och lade mig halv 9 och somnade innan jag ens hann lägga huvudet på kudden. Är så trött på kvällarna och dessutom har vi haft något inbokat varje kväll hela förra veckan och den här veckan ser inte bättre ut den. Just ikväll är jag hemma men då är istället Marcus borta och kommer hem lite senare. Det har varit så pass att vi bara har slängt bilnyckeln till varann ute på garageuppfarten och bytt av varann på hemmafronten.

Hoppas verkligen att detta flängande snart tar slut. Det skulle vara skönt att bara få ha en helt vanlig vardagkväll hemma...tillsammans alla fyra. Det skulle vara skönt för magen också känner jag. Har redan börjat känna av sammandragningar som ofta uppkommer när jag stressar, men så mår jag också extremt illa när det blir för stressigt och när det är mycket på gång. Och inte att förglömma, den klassiska minnesförlusten. Även om jag kunde vara lite glömsk och disträ innan jag blev gravid så är det sju gånger värre nu. Jag är jätte glömsk och en typisk förvirring på mornarna är "lämnade jag barnen på dagis...eller???" Jätte läskigt!!

Här hemma brinner det ljus för jämnan. Det är det enda positiva med mörkret och kylan där ute. Ljus lyser upp och sprider värme och så är det hög mysfaktor att få tända ljus överallt i huset.

Julmarknaden i lördags blev en hit! Det kom jätte mycket folk och det var en härlig stämning och vi fick in en stor summa pengar som vi så småningom kan skicka till Serbien och "Bread of Life".

Jag och barnen tog ledigt i tisdags i förra veckan för att åka till Katrineholm för att stråla samman med övriga familjen. Min syster Linnéa och hennes två flickor, Nellie och Signe hade tagit flyget från Lycksele för att komma ner och hälsa på mamma och pappa i en vecka. Vi hade en jätte mysig dag tillsammans och passade även på att fira lillebror Ludwig på hans 27 års dag.

Hugo och Nellie lekte och hade kul tillsammans. "Vi leker att vi är kära och pussas hela tiden" sa Nellie. "Nä, måste vi pussas....kan vi inte bara ge varann en puss på kinden??" Undrade Hugo ;o)

Moster Linda (hemkunskapsläraren) engagerade alla barnen i lussebak. Och vilka underbara barkverk dom skapade sen!!!

Kolla in den här fina lussesnigeln tex :o)
Kram Lovisa

2 kommentarer:

  1. Fina lussebullar.
    Du måste vara rädd om dej också.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Instämmer med föregående talare =)
    Både fina bullar och du måste vara rädd om dig och kiwi. INGET är viktigare än ni nu... Det kan ju dessutom vara skönt att få dra ner på tempot och bara vara... tycker jag. Men jag vet ju att du är klok, så jag menar inte att "klappa dig på huvet". Jag vet bara att det är viktigt att lyssna på kroppen. Det är något jag nästan dagligen pratar med mina patienter om...
    Vad mysigt det ska bli att fira jul ihop i år!!!! Det kommer bli toppen, tror jag =)
    Stora styrkekramar min vän!
    Snufs

    SvaraRadera