söndag 7 november 2010

En tripp till Motala


Hallå där!

I morse vaknade vi utvilade...igen! Det var härligt...och mycket tack vare att barnen sovit inne hos oss i några nätter och då har vi sluppit att springa skytteltrafik mellan barnens och vårat sovrum för att stoppa in nappen på Alva, dra på täcket på någon som fryser, trösta när nån har drömt en mardröm, eller bara lyssna till kärleksförklaringar (dom står charmknutten Hugo för :o) "Jag älskar dig" säger han när man kommer sömndrucken in i rummet och sedan däckar han igen).

När vi väl kom igång och hade fikat frukost och klätt på oss, satte vi oss i bilen och åkte mot Motala för att hälsa på Marcus syster med familj. Åsa ringde i fredags och tyckte att det var på tiden att vi träffades och det hade hon ju alldeles rätt i, så vi bestämde oss för att ta en paus i bygget däruppe och istället åka iväg och få lite kvalitetstid med familjen.

Dagen har bjudit på kyla men också en hel del solsken så efter att vi hade blivit bortskämda och överösta med god mat och fika så tog vi en sväng ut på gården och barnen fick åka den sedvanliga traktorturen med farbror Janne. Hugo gillar det fortfarande men Alva är fortfarande skeptisk och hennes och Hannas tur kortades ner markant för att Alva skrek som en mistlur och ville kliva av.

Nu är vi hemma igen och jag och barnen har myst i soffan medans Marcus varit och spelat i kyrkan. Jag fick ett bra tips från dagis på en hemsida där man kan skriva ut roliga teckningar som barnen kan färglägga. Så det har vi gjort ikväll...och det är ju bara för mysigt! Barnen är nöjda och glada och sitter och resonerar så söta tankar och utbyter roliga kommentarer med varandra. Önskar jag kunde komma ihåg dom alla, men det brukar sällan bli lika kul när man recenserar dom såhär i efterhand. Men jag kan säga att jag har fått mig ett och annat gott skratt :o)

Här bor familjen Kindevåg, ute i Skärstad Varv.

Janne och Alva, innan hon bröt ihop.

Hugo är trygg i sin manlighet och tog på sig dom rosa peltorskydden.

Alva hade svårt att rycka upp sig efter traktorfärden och gick runt och snyftade och tyckte synd om sig själv.

"Hannanina"

Nöjd kille!

Hugo "skäller ut" Albin för att han gjorde så att dom fick motorstopp på deras lilla traktorfärd :o)




Kram Lovisa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar