tisdag 9 november 2010

Låt oss få presentera "Kiwi"


Hej på er!

Tack alla som har tänkt på oss idag. Det kändes gott att veta att ni hade oss i tankarna. Jag har varit nervös hela dagen men ändå varit spänd och förväntansfull. Nu när barnen sover och lugnet har lagt sig så är jag totalt utmattad...somnade till och med när jag nattade barnen och vaknade med ett ryck och kunde inte förstå var jag befann mig, hur mycket klockan var eller hur länge jag hade legat där...läskig känsla.

Okej...men vad var det nu då vi var iväg på? Ja, några har ju redan listat ut det ;o) Är man gravid så får man nuför tiden ett erbjudande om att göra ett KUB-test (kombinerat ultraljud med blodprov) för att upptäcka eventuella kromosomavvikelser hos fostret.

Då vi från och med nu, extremt officiellt, är gravida valde vi att göra detta KUB-test och det var det vi var iväg och gjorde idag. Då både sena och tidiga missfall har drabbat många när och kära den senaste tiden har jag varit väldigt orolig och nojig att även detta ska hända oss. Jag har alltid vetat att risken finns men det har den senaste tiden blivit väldigt påtagligt då det har drabbat många i min närhet.

Men ultraljudet idag gick bra och vi fick se vår lilla bebis på tv-skärmen, söt, livlig och otroligt liten. Sköterskan berättade efter all mätning, beräkning och undersökning att vi har låg risk att få ett barn med kromosomavvikelse, vilket självklart är skönt såhär i efterhand att få veta fastän det i förhand kändes otroligt oroligt och nervöst.

Lyckligtvis fick vi med oss bilder på bebisen att ta med hem och visa. Barnen har längtat efter att få se vem det är som ligger i mammas mage. "Ååh vad fin den är" var Hugos kommentar efter att jag hade förklarat vad som var vad på fotot (det är ju inte lätt för ett barns ögon att se).

Den här gången har vi bestämt oss för att inte ta reda på vad som gömmer sig därinne. Både Hugo och Alva visste vi i förväg men den här gången är vi sugna på att få känna på den där "överraskningskänslan". Men både jag, Marcus och barnen har en känsla av att det är en liten tjej. Om ca 26 veckor får vi vet :o)

Jahapp...då var det "out in the open" nu då :o) Känns skönt att få börja prata och skriva om det, det går ju liksom inte att dölja det längre heller. Dom andra två barnen har ju berett väg så att säga så den nya lilla familjemedlemmen har ju gott om plats att göra sig hemmastadd i om man säger så ;o)

Här är h*n, vår lilla "Kiwi". Döpt efter mammutbebisen i Ice Age 3, barnens favoritfilm.
Kram Lovisa

10 kommentarer:

  1. Albin sa igår när vi berättade att det var en bäbis i din mage. "Det var väl inget spännande!" Hmfr, sicken pôjk! :-)
    Vi andra glädjer oss mer er!
    Kram

    SvaraRadera
  2. En mycket söt liten Kiwi ;0) Men så gör ni ju extremt söta barn ihop!
    Skönt att allt gick bra. Noa sa i hallen imorse medan han stretade med termobrallorna - Det ska bli väldigt mysigt med en kusinbäbis! Jag tror han funderar mycket på hur det ska bli. Hans kompis Anton har ju en liten 3 veckors lillebror som Noa snusar på så fort han får tillfälle. Kram på er hela familjen!
    Linda

    SvaraRadera
  3. Oh, vad roligt att du la ut en bild på Kiwi =) Vad fin h*n är!!!!
    Jag är så glad att h*n mår bra och att allt verkar vara bra!!!! Det är ju så det ska vara, eller hur =)
    Nu ser vi fram mot att den lilla tittar fram, så vi får träffa`n ;o) som vi längtar.
    KRAM Mia

    SvaraRadera
  4. Grattis... vad kul.. ska bli spännade att följa Kiwi. Kram Linda

    SvaraRadera
  5. Roligt att få se er lilla/e Kiwi. Skönt att allt såg bra ut.
    Jag är ju en av alla som gluttar in till dej nästan dagligen, även Mobyt kan jag tro.
    Ha det gott
    Kramisar

    SvaraRadera
  6. Åh vad roligt, stort GRATTIS. Nisse längtar efter att få träffa sin nya kompis Kiwi!
    Daniel hälsar att han tycker att det passar bra att Marcus sjunger Fruktsaft för magen...
    Kram Richts

    SvaraRadera
  7. Hej! Ja jag har sett lilla KIWI!!!Har bara inte hunnit skriva, du vet den där tiden som bara rinner iväg. Stort Grattis till er alla!! Jag mår ganska bra nu men så fort jag inte äter noga eller vilar så kommer eländet som ett brev på posten. Det är säkert en liten kille jag tror att jag är allergisk mot killar (ha, ha, ha,ha)

    SvaraRadera
  8. KUL!!! Gissade så:)!!
    så får ni oxå en liten barnaskara:D!! måste berätta vad ivar o hans kompis melvin sa när de såg lilla undret på bild :melvin- titta,en bild med stenar på! Ivar -nej, ser du inte att det är en papegoja som sover!!
    kram på er!!! Annica o anders

    SvaraRadera