söndag 21 november 2010

Tråkig söndag

Hej!

Nu är vi hemma igen, eller egentligen så har vi varit hemma ganska så länge. Vi startade relativt tidigt från Kisa idag för att Hugo skulle på sitt första disco i eftermiddag och Marcus ville hem och fortsätta jobba på sovrummen.

Jag har mått ganska dåligt idag. Det började med träligt illamående igårkväll som försvann under natten men som istället mynnade ut i total utmattning hela dan idag. Dom andra två graviditeterna har jag behövt äta järntabletter vilket jag misstänker att jag behöver göra även denna gång. Jag känner mig alldeles skakis och får lätt yrsel, vilket jag har känt av idag.

Det i kombination med att Hugo skulle skjutsas iväg på disco, kylskåpet skulle fyllas så jag och Alva åkte till Willys för att handla, Hugo skulle hämtas på discot, mat skulle lagas och bröd skulle bakas, blev ingen bra kombination. Men när Marcus var klar på övervåningen kom han ner och hjälpte mig att hänga upp julgardinerna i vardagsrummet och ta hand om barnen inför läggdags så nu känns det lite bättre. Det är gott att vara två...så är det bara!

Men fortfarande sitter nedstämdheten i. Men så är det i och för sig varje söndag. Jag blir alltid lite nedstämd för att helgen är över och för att jobbet drar igång igen (trots att jag gillar mitt jobb väldigt mycket). Det brukar vara av lindrigare art men just nu gör illamåendet att det bara känns ännu mer bedrövligt.

Så ja, nu har jag fått avreagera mig lite! Tack för att du tog dig tid att läsa igenom mitt nedstämda inlägg. Lovar att det ska klinga lite muntrare om det nästa gång.

Dominobygge hos farmor och farfar igårkväll. 500 brickor som tog lååång tid att ställa upp men kort tid att få i kull :o)

Kram Lovisa

1 kommentar:

  1. Hoppas du får en bättre dag i dag.
    Det var så roligt och mysigt att få rå om er ett par da´r
    Kram

    SvaraRadera