måndag 8 november 2010

Vilka är ni??

Hejsan!

Gissa om jag blev glatt överraskad när jag just tittade till besöksräknaren här på bloggen...den visade på 55 besökare idag! Wow!! Vad roligt att ni är så många som tittar in och läser min blogg. Men nu blir jag ju lite nyfiken...vilka är ni? Tänk om jag kunde få 55 kommentarer också, det skulle ju vara superkul :o)

Så känner ni för att leva livet lite våghalsat...lämna då ett litet avtryck och skriv några rader och berätta vem du är. Det skulle göra min dag!!

Idag, iallafall, blev jag hemringd från jobbet. Alva hade fått feber på dagis och jag fick lämna över resten av dagens uppdrag till någon annan lyckligt lottad på jobbet ;o) Åkte och hämtade Alva på dagis och landade sedan i soffan med en ganska seg tjej, men talförmågan var det inga problem med. Hon verkade snarare ha drabbats av mundiarré än feber. Men mysigt och skönt hade vi det iallafall och jag tror att hon piggnade till litegrann.

Måndagar betyder "Bollkul" för Hugo och idag var det inget undantag. Vanligtvis brukar Alva få följa med men idag fick hon stanna hemma pga febern, vilket inte var speciellt uppskattat av den unga damen i fråga. Men hon fick hjälpa Marcus att laga mat och duka så lite kul fick hon också ha ;o)

Det tränades innebandy och fotbol ikväll på "Bollkul". Hugo blev tilldelad en position på plan som jag aldrig har hört talas om förrut..."Jag var Chewbacca" sa han vid matbordet. "Vad är det då?" undrade Marcus..."När man står framför målvakten..." blev Hugos svar. "Jaha...du menar back", sa jag. "Nä, det heter faktiskt Chewbacca" svarade Hugo envist :o)
Jisses...vad ska det bli av honom? Star Wars håller på att ta över våra liv!!!!

Imorgon är det en ganska viktig dag och som jag är en smula orolig inför. Så hinner ni läsa det här innan klockan 11 imorgon får ni gärna tänka på oss och hålla tummarna...lovar att jag ska berätta lite senare varför ni behövde göra det.

Tack på förhand :o)

Hugo har målat av Igis...mycket likt om ni frågar den stolta modern!
Kram Lovisa

11 kommentarer:

  1. Mkt likt IGIS måste jag säga! Hoppas nu att Lala kryar på sig och att allt går bra idag! Puss och tankar skickar jag ❤❤❤

    SvaraRadera
  2. Jag tror jag vet vad det kan handla om :) Jag håller tummarna iaf.
    Kram Jessica

    SvaraRadera
  3. Mycket talangfull son måste jag säga!
    Tänker på er!
    Kram fr Skärstad

    SvaraRadera
  4. Tänker på er idag<3! Å vad rolig kommentar av Hugo, haha... Kramar från Ida!

    SvaraRadera
  5. Hoppas allt gick bra idag å att Alva mår bättre!? Jag läser din blogg:) kram Siri

    SvaraRadera
  6. Gravid??? Hoppas...

    SvaraRadera
  7. Nu har ju någon redan släppt bomben, så då kan ju jag säga mitt: Tyckte att du såg väldigt gravid ut på fotona från trippen till Ullared med Graaf och gänget. Så min gissning lyder : Du är gravid :)

    SvaraRadera
  8. Jag är ju här förstås, ett par gånge rom dagen =)
    Kram

    SvaraRadera
  9. Jaa jag är stammis! Alltid lika roligt att läsa om dina trolls upptåg och annat skoj. Kram

    SvaraRadera
  10. Jag och Hugo brukar läsa din blogg och titta på bilderna. Kram och grattis till Kiwi! Maja (som har Hugo på Blåklockan)

    SvaraRadera