lördag 20 november 2010

Dagens outfit

Hejsan!

Jag brukar vara ute endel och kolla runt på bloggar på nätet och har snappat upp att man ska lägga ut "Dagens outfit" på sina barn eller sig själv. Det ska gärna stå inköpsställe under bilden och vilken storlek plagget har. Så jag tänkte att jag inte skulle vara sämre jag...så här kommer dagens outfit på en utav mina älsklingar...

Mössa: Ullmax från InterSport One sice

Tröja underställ: Ullmax stl L

Löparjacka: Craft InterSport stl M

Löpartights: Craft vinterfodrade stl M

Strumpor: Märke okänt men svindyra (Fars dag presenten) stl 42-44

Reflexväst: Premiegåva från Idrottens Bokklubb One sice

Just i skrivande stund sitter jag och familjen och myser med lördagsgodis och film. Vi tittar på "Happy Feet" hemma hos farmor och farfar i Kisa. Vi kom hit igår kväll och har redan hunnit slappna av och släppa alla krav och måsten så till den milda grad att vi är snudd på förslappade eller snarare förlamade. Det är verkligen lisa för själen att komma hit. Veckan har varit tuff både på jobbet och hemma...det har varit mycket på agendan och jag är ju inte riktigt mig själv på grund av en och annan hormon som tagit över min kropp så jag känner mig rätt sliten. Men här får man tid att slappna av och samla tankarna. Mycket tack vare att barnen riktar sitt fokus på någon annan än oss föräldrar för en stund men också för att det blir ett annat slags tempo här. Det är ett speciellt lugn över Rosengatan 13 som är svårt att matcha hemma. Men så har jag ju också en svärmor som är fenomenal på att passa upp på oss och bjuda på mat utan dess like. Lyxigt värre!!!
Idag har vi varit ute i Mobyt och hälsat på och blivit bjudna på gott fika och hunnit prata en stund. Marcus hade med sig outfiten som jag visade ovan och sprang hem till Kisa efteråt, en sträcka på två mil. Han var härligt blöt när han kom hem, av både svett och slasksnö.

Igår kväll. Farfar hjälper Alva att klä på en Monchihi sina kläder. "Den äj ju bak och fjam" utbrast Alva och farfar fick snällt börja om från början :o)

Farfar och Alva leker med dockor!

Idag. Alva hade med sig sin Barbiemålarbok ut till Mobyt och gammelmorfar var nyfiken i en strut och ville se vad minsta barnbarns barnet hade ritat.

Karusellen hemma hos G-mormor och G-morfar är alltid lika rolig. Alva var stolt när hon visade att hon kunde alldeles själv!

Hugo gillar också att åka upp och ner och upp och ner och upp och ner och....

Magen i sen 3:je månad.
Kram Lovisa

4 kommentarer:

  1. Hej fina du!!!!Magen bara växer,så fiiin.
    Vi ses till veckan,ni kanske t.o.m kommer på måndag em som Linda visst skulle göra.Vi kan höras ngt i helgen.Kramar och Välkommen

    SvaraRadera
  2. Gillar ALvas outfit! Typ 49 kr fr Ullared eller nåt? Här finns iaf en likadan från just nämnda ställe! :-)
    Kram

    SvaraRadera
  3. vad fin du är!..grattis till nya tillskottet i familjen!
    :-)

    SvaraRadera