lördag 31 juli 2010

Bullmamma is back!

Nu sover barnen och tystnaden har intagit huset. För tillfället är det väldigt viktigt att Alva går och läger sig först. Hugo vill nämligen utnyttja sin rätt som storebror och vara vaken lite längre än lillasyster. Än så länge är det inga problem för Alva att krypa ner i sängen en halvtimme före Hugo för hon är oftast så trött så ögonen går i kors på henne. Men snart kommer nog den dagen då hon förstår vilka förmåner storebror har och då blir det inte näpet :o)

Igår jobbade jag min sista dag och gick på semester igen. Underbart! Det firade jag genom att ge mig i kast med att baka. Min bakning går verkligen i skov. Jag måste vara sugen på att dra igång och ha gott om tid på mig annars får det vara. Detta känsloavgörande tillstånd gör tyvärr att vår frys ofta gapar tom. För det är sällan som lust och tid infaller samtidigt. Men igår och idag gjorde dom det och jisses vad jag har bakat. Bullar, kolakakor, snickerskakor, blåbärsmuffins, nötkakor och imorgon blir det hallongrottor. Så nu är det bara att komma hit och fika för den som vill!

I dag åkte Marcus iväg med jazzkvintetten för att spela i Motala. Han ringde precis och sa att dom är på väg hem igen. Dom gör några spelningar lite då och då och ibland följer jag och barnen med och passar på att umgås lite med de andra i bandet och deras respektive och barn. Idag hade vi tänkt göra det om vädret tillät, men det gjorde det inte så vi stannade hemma istället. Det har varit skönt det med. När solen har tittat fram så har barnen passat på att vara ute. Tyvärr har dom dragit med sig en massa björkfrön in som samlats i små högar på golvet. Usch, det känns verkligen som att sommaren är över och hösten är på väg. Nu hoppas jag att vår vecka på Öland ska bjuda på lite sol innan det är dags att gå tillbaka till jobbet på allvar igen.

När pappa inte är hemma passar barnen på att prova hans STOOORA löparskor.

Alva går numera på toa "fälv" och tycker att det är väldigt fascinerande.

En framtida löpare!

Kram Lovisa

2 kommentarer:

  1. V. 33 börjar jag jobba så då får du gärna ta med lite bullar, eller många! Är numera gravid och äter hela tiden...

    SvaraRadera
  2. Vad duktig du är, jag ligger verkligen i lä nu när det gäller att baka.
    Fina barn ni har.
    Kramen mum

    SvaraRadera