lördag 10 juli 2010

Nere i varv!


Åh, vad jag har semester! Jag har semester i varenda cell i kroppen. Vi verkligen insuper varenda ledig minut som vi har. Vi lägger oss sent, vaknar när vi vill, äter frukost i pyjamasen på altanen, tar en glass när vi vill, badar och leker och har det allmänt skönt! Och det här är nog första sommaren på länge som jag inte känner någon stress över vädret heller. Jag är en soldyrkare utav rang och njuter av att få lapa sol så fort tillfälle ges, och i år har det funnits gott om tillfällen. Solen verkar inte ens lyssna till metreologer och väderkanaler utan kör sitt eget race. Idag tex utlovades det regn och åskväder från 10-tiden och framåt. Trots detta packade vi in oss i bilen och åkte till Leken med inställningen "När regnet kommer är det inte värre än att vi packar in oss i bilen och åker hem igen". När klockan var fyra packade vi in oss i bilen för att åka hem men inte pga regn och åska utan mullrande magar som ville ha mat. Solen kom smygande ju längre fram på dan vi kom och dom sista timmarna vi spenderade på stranden var i strålande solsken...helt underbart!!

Veckan som varit har gått åt till att forsätta måla huset. Vi är fortfarande inte helt klara men vi är på god väg. Barnen och jag åkte och hälsade på mormor och morfar i början på veckan och avslutade med en resa till Västerås för att hälsa på barnens moster, morbror och kusiner. Onsdagen spenderades vid deras pool och vid matbordet, en fantastisk dag med andra ord!

Veckan som kommer fortsätter att gå i ledighetens tecken. marcus jobbar måndag och tisdag och sedan går han äntligen på semester han med. Jag får lite finbesök på måndag av en arbetskompis och hennes barn. Marcus och jag ska ut och käka och sedan börjar vi förbereda oss för vår långa resa upp mot norrland. Ska bli härligt att få andas lite norrlandsluft och träffa syster med familj!

Nu blir det lite fredagsmys såhär på en lördag. Fram med chipsen och drickan och sedan forsätta läsa min spännande bok som jag har påbörjat. Marcus ska hoppa upp på motionscykeln så honom får jag nog inte med mig i chipsfrosseriet. Men lika bra är väl det...desto mer chips till mig!! ;o)

Alva fick en present av moster. Ett nattlinne med matchande nattlinne till dockan.

Storkusin Ebba tog hjälp av Alva när hon skulle baka muffins. Alva njööööt av att få vara med sin idol i köket!

Badkruka!

Häpp!

En liten primadonna!
Kram Lovisa

1 kommentar:

  1. Mysigt att vi fick rå om er lite!
    Fortsätt nu n juta av er semester!
    Kramar från oss! ♡

    SvaraRadera