torsdag 1 juli 2010

Det närmar sig...


Idag är det dan före doppardan. Imorgon går jag nämligen på semester...wihooo!!! Jag började längta redan för en månad sedan och har räknat ner dagarna sedan dess. En ganska trälig strategi eftersom att det gör så att dagarna och veckorna blir enormt sega och tunga eftersom allt som tankarna kretsar kring är den dagen när man ska få gå på semester...och den dagen verkar ju aldrig vilja komma. Men nu är det alltså dags. Imorgon är den här! Klockan halv tre kommer jag att kliva utanför portarna på jobbet som en fri kvinna...eller nja, iallafall i några minuter. Sedan åker jag hem och hämtar barnen och då drar ruljangsen igång på hemmafronten istället. Men det ska bara bli skönt och roligt!


Men den här sista veckan innan semestern har bara bjudit på trevligheter. Härom kvällen tex så spontanbjöd vi hhit några vänner på premiärgrillning på vår nya grill och i tisdags hade jag och två tjejer på jobbet en "Girls night out". Vi käkade på restaurang och gick på bio. En jättetrevlig kväll blev det...kanske blev det en aningen sent, men det var det värt! Vad vi såg? Vi och en massa fjortisar sågTwilight 1, 2 och 3 på Filmstaden. 3:an hade nämligen världspremiär natten till onsdag och vi var bland dom första att se den. Jippot startade klockan 18:00 med en visning av den första filmen och slutade som sagt med att visa premiären av 3:an som var slut kl.01:30. Jag har bara sett första filmen och inte läst böckerna, vilket däremot Lovisa och Ulrika, som jag hade sällskap med, hade gjort så dom visste vad som skulle hända. Filmerna var superbra så nu är jag riktigt sugen på att läsa böckerna.
Team Edward Cullen





Nu när det är så varmt ute är det näst intill olidligt att sova på övervåningen. Så därför har hela familjen flyttat ner till vardagsrummet där det är lite svalare. Gissa om barnen gillade den tokiga idén. Dom gjorde kullerbyttor och brottades hej vilt på madrasserna och hade stora svårigheter att komma till ro när det var dags att sova. Men som sagt...nu är det snart semester, då är det okej att det blir lite knas med sovtiderna.



Himlen var fantastiskt vacker igår kväll. Jag smet ut i nattlinnet med kameran i högsta hugg för att ta några foton på himlen. Men hur bra kamera man än må ha så blir aldrig bilderna lika bra som verkligheten.

Fina kontraster.

Den här blomman gör mig mycket konfunderad! När jag köpta den så var den gul och nu, helt plötsligt så är den lila! Någon som kan förklara det för mig?






Kram Lovisa

1 kommentar:

  1. Semester... nu ska ni bara njuta och koppla av. Hoppas bara inte din man är för mycket lik min man....*fniss*
    Kramisar till er

    SvaraRadera