söndag 4 juli 2010

Nu är det skållhett!

Så därför har vi gjort rätt i att bädda åt oss i vardagsrummet där det är något svalare. Klockan är snart 23:30 och det är fortfarnde 29 grader varmt uppe i barnens rum. Det är med andra ord oliiiiidligt!

Igår kväll satt jag uppe ungefär vid den här tidpunkten på dygnet och gjorde just det jag gör nu...skriver ett inlägg. Men precis när jag klickade på "Publicera inlägget" fick datorn tokspel och hela inlägget raderades...suck! Hade svårt att somna efter det för att jag var så irriterad!

Jaja...hur som hur så gör jag ett nytt försök nu istället och hoppas att jag lyckas ta mig igenom hela proceduren utan att några problem dyker upp.

Igår hade vi en fantastisk dag! Vi blev medbjudna av Romells att haka på ut till Leken för lite bad och sol. Marcus nappade på idén direkt...men inte just den idén om att packa väskan och åka å bada utan att jag och barnen lämnade hemmet för en stund så att han kunde koncentrera sig på att skrapa och måla huset. Vi har nämligen hyrt en skylift hela helgen för att komma åt alla höga punkter på huset som inte går att nå med en vanlig stege. Därför passade det bra att jag och barnen höll oss undan i några timmar så att Marcus kunde jobba i godan ro. Jag och barnen blev ju inte direkt ledsna över vår tillflyktsort...Leken är en supermysig badplats dit många av våra vänner brukar åka, så man träffar alltid någon att prata med.

Kvällen fortsatte vi hemma på Romells altan med hämtmat från en chinarestaurang inne i stan. Mycket lyckat! Barnen hoppade studsmatta och lekte sig trötta medan vi vuxna kunde sitta och mysprata lite.

När vi kom hem så var Marcus så lemmen efter en hel dag uppe i skyliften så han orkade inte med något mer målande. Istället lämnade han över skrapen och penseln till mig så att han kunde "jipp ikull sig" med barnen en stund. Det var riktigt skönt att få stå ute i lite kylig kvällsluft och lyssna till regndropparna som föll och samtidigt känna sig lite nyttig. Tänkte då på stackars Marcus som hade stått där tidigare under dagen i gassande sol. Han är så tapper!

Barnen ville självklart hjälpa till att måla. Alva iklädd sina "Bjinka lilla fjäna däj"-trosor. Alltså trosor med små blommor/stjärnor på. Den observante kan se att de hamnat lite på sniskan ;o) Så sött! Från och med i fredags gav vi oss på operation; Blöjfri! Och hon har klarat de två första dagarna galant.

Falu rödfärgade händer.

Badkruka!

Iiiiiiii!!! Lite kallt var det men ändå svalkande skönt. Hugos simkunskaper satt i från Turkietresan i höstas.

Alva pratar med farmor i mobilen.

Sommartjej!

Matdags med finaste vännerna!

Bildbevis på att jag också har varit med och målat huset ;o)

Nu är det SEMESTER när almanackan deklarerar dessa trevligheter istället för tandläkartider, fotbollsträningar, sena kvällar på jobbet, möten, möten och åter möten! (Hugo har själv skrivit dit "Leka", Kul" och "Glass"). Härligt va?!
Kram Lovisa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar