söndag 25 juli 2010

"Släng ut han"

Nu är vi hemma igen efter vår lilla norrlandsturné. Mången timme har spenderats i bilen vilket känns i både huvudet och kroppen. Barnen har dock varit tappra och knappt klagat alls...i bilen dvs. Desto mer gnäll och tjat har vi fått uppleva all övrig tid. Jag som trodde att semestern skulle vara bra för barnen. Lata dagar, gå och lägga sig sent, sova länge och hitta på roliga saker. Men allt detta verkar ha rört till det för barnen som bara har varit griniga och gnälliga. Hugo har visat sig ha svart bälte i just att gnälla och sista kvällen i en stuga i Ljusnafors, på vår resa hem mot Örebro, tog han priset. Hela stugan skakade av hans skrik och gråt och våra utskällningar. Alva som började bli smått less på skådespelet sa det vi alla tänkte. Hon stod bredvid Marcus och Hugo som höll på att diskutera som häftigast när hon slängde ur sig den dräpande kommentaren; "Släng ut han!" Vem kan hålla sig för skratt då?

Nu när vi är hemma igen är barnen sitt gamla vanliga, harmoniska "jag" igen. Det var som att vända på en hand. Inget tjafs, inget gnäll och inget gråt! Det känns fantastiskt skönt.

Idag regnar det ute och vi har bara tagit det lugnt. Jag och barnen sitter just nu och tittar på film och Marcus har gått upp och lagt sig igen. Vi får se vad vi tar oss för att göra idag. Lite tvätt och städning för att komma i ordning iegn står iallafall på schemat men annars ser det extremt lugnt ut och det känns otroligt skönt!!

Här kommer lite fler bilder från semestern. Jag hade ju inte tillräckligt med täckning för att kunna blogga från stugan så jag har ännu inte visat bilder från vår uppresa mot norrland...här kommer dom, blandat med lite nyare foton från hemresan. Håll till godo.

Fikapaus på vägen upp. Sedan lite bilder från vår fantastiska vistelse på Malnbadets camping i Hudiksvall.

Det var så varmt i havet så till och med Alva, den lilla badkrukan inte kunde hålla sig borta från att bada. Fick till och med slita henne därifrån tillslut.

En liten minigolfrunda innan läggdags. Jag spöade skiten ur hela familjen ;o) Dagen efter när vi tog en revanchmatch så vann Hugo.

Denna utsikt tar andan ur mig varje gång. Detta är vad min syster Linnéa och hennes familj vaknar upp till varje morgon. Efter att vi hade lämnat Långsjöby åkte vi ner till Lycksele för att spendera några dagar hos syrran. Mamma, pappa, Ludwig, Linda, Jonas, Ebba och Noa gjorde oss sällskap efter ett par dar.

Småkusinerna gillade varandras sällskap!

Solen svek oss och istället regnade det och var kyligt, men vad gör det när man är med familjen.

Lycksele djurpark.


Vår lilla donna!

Linda, mamma, jag och Linnéa. Sista natten med gänget!

Efter tusentals timmar i bilen så stannade vi till vid Ljusnefors camping på väg hem för att sova. Extremt sunkig camping där ingenting fanns tillgängligt. För att inte barnen skulle tråkas ut allt för mycket i vår lilla och spartanska stuga tog vi en promenad. Marcus och barnen lekte "Under hökens alla vingar". Alva var ett lätt offer och fick stå med pappa och ropa fäger till Hugo.
Nu ska vi vara hemma i två veckor innan vi drar iväg på vår sista semestertripp. Imorgon ska jag dessutom börja jobba igen, vilket känns extremt skumt. Men det ska nog gå bra. Marcus är hemma och är ledig med barnen så jag har bara mig själv att tänka på, vilket känns tillräckligt. Kommer ha stora svårigheter att kliva upp när klockan ringer imorgon bitti. Men jag ska försöka hålla ut i fem dagar...det måste jag väl orka med?!
Kram Lovisa

2 kommentarer:

  1. Vilka härliga norrländska bilder! ;)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Åh vilken utsikt Linnea har!!!!
    Släng ut han! Vilka e ho ä Alva. Men jag kan mycket väl förstå vad hon menar... vi har ju snart en femåring här med!

    SvaraRadera