tisdag 1 juni 2010

Hur ska detta gå?

Idag kom Alva hem med en planta som ska planteras i en rabatt här hemma, vattnas och sedan dokumenteras. Fröknarna vill visst ha bildbevis på att blomman har växt och slagit ut i sin fulla prakt.

Genast kände jag ångesten skölja över mig...hur ska nu detta gå? Jag som inte ens kan hålla liv i mina plastblommor! Och nu ska jag ansvara för att dotterns solros ska planteras (vilket jag med all sannorlikhet kommer att glömma bort) och sedan försörja den med vatten och näring så att den växer upp och blir en fullfjädrad blomma....AAAAAHHHH!!!!! Dom kommer att avslöja mig som den usla mamma jag är...

Stackars blomma...du vet inte vilket öde som väntar dig. Vila i frid!
Kram Lovisa

4 kommentarer:

  1. Så fint du redigerar bilder =)
    Äh, låt tösabiten ta hand om den själv, så överlever den nog;o) ha ha
    Nävars. Jag tror du kommer klara det bra! Väntar med spänning på uppdateringar!
    KRAM

    SvaraRadera
  2. Tips från coachen:Ställ en vattenflaska bredvid blomman så när du/ni går förbi så får den en slatt.Bra va?Sen är du en alldeles underbar mamma oavsett hur du sköter era blommor.Kramar från din mamma

    SvaraRadera
  3. Jag håller med din mor, du är ingen usel mamma, du är den bästa och finaste som finns för dina barn. Blomman kommer nog att överleva ska du se.
    Kramar

    SvaraRadera
  4. Men kära nån, en solros. Ställ den där regnet når den, sätt en bambupinne eller nåt som stöd och så låt den sköta sig själv...
    Och du är faktiskt världens bästa mamma, aif till Hugo o Alva! :-)

    SvaraRadera