söndag 6 juni 2010

Extraknäck?

Den här helgen hade jag ett enda mål med och det var; att inte göra något alls! Och det har jag faktiskt lyckats med...och med det menar jag, inga måsten, ingen tid att passa, inga resor...bara att vara med barnen och se till att sitta ner och njuta av att göra just ingenting!

Marcus lämnade oss tidigt i lördags morse för att åka tåg mot Stockholm och det 32:a Stockholm Marathon i ordningen....inte Marcus ordninga alltså ;o) För honom var det det första Marathonloppet någonsin. Och han sprang på den hedersvärda tiden 04:03:17! Ni må tro att vi är stolta över honom!!

Barnen vaknade tidigt och hann vinka av pappa innan dagen drog igång. Vi hoppade studsmatta, spelade fotboll, gungade, ritade och cyklade...men allra roligast var nog att gå en promenad hem till kompisarna Lucas och Ingrid som dessvärre var bortresta men vars kaniner behövde vår assistans för att få nytt och fräscht vatten och knapriga pellets. Barnen var eld och lågor och tog sin uppgift på största allvar och idag fick vi hälsa på dom igen som tur var. Tur för mig också...jag var så orolig att dom inte skulle vara kvar i buren. Igår kväll hade jag svårt att komma till ro eftersom att jag inte kunde komma ihåg om jag hade lagt på taket ordentligt eller inte?! 1-0 till rovfåglarna i sådana fall...

Tydligen har vi någon typ utav förskoleverksamhet här hemma som jag inte har varit medveten om. Som mest hade jag nämligen 6 ungar rännandes här hemma på gården igår...varav två var mina egna. Ett syskonpar hade vi bjudit över men det andra paret dök helt plötsligt upp från ingenstans och hade så småningom tagit över stället. Samma syskonpar dök upp idag tillsammans med ytterligare ett barn när jag låg ute i solstolen och njöt av lugnet. Hugo och Alva var inte hemma för tillfället men det brydde dom sig inte om utan började att hoppa studsmatta ändå (?!) Sedan dess har dom kommit och gått resten av dan efter eget behag och vi har vid flertalet tillfällen fått säga till att dom måste gå av alla möjliga skäl som tex att Alva skulle sova, vi skulle äta, samt att vi ville ha lite egen "familjetid". Några föräldrar har vi inte sett röken av heller...så, jag undrar just vem jag ska skicka räkningen till?

Alva och Hugo hjälpte till att spola av altanen. Två minuter efter att kortet blev taget så hade syskonen bytt uppgift med varann och Alva stod nöjt med vattenslangen i handen när munstycket plötsligt lossnade och...ja, ni kan ju säkert lista ut resten. En dyngsur Alva av både vatten och tårar :o)

Efter promenaden till kaninerna så plockade vi blommor att ha på bordet på farstutrappen. Jag gillar verkligen lupiner!

Man går iväg i två minuter och då ser den här "stekarn" sin chans att bättra på brännan :o)

Det blev en cykletur för Alva på sin ärvda cykel...

Helnöjd!


...medans brorsan fick trampa runt på sin nya, blänkande BMX!


"Ni ska hålla handen!" Uppmanade Alva :o)

Nyinköpt sommarpyssel

Megastora gatukritor!!

Gårdagens bilder hamnade visst längst ner på sidan fastän dom skulle ha varit längst upp...det är min hjärna som inte hänger med. Jag är i stort behov av semester!!

Visst blir man sugen på att blåsa...

Kaninerna som jag tyvärr inte minns namnen på.

Barn i bur!
Kram Lovisa

2 kommentarer:

  1. Aj då kallt vatten på hela Alva, ingen bra kombination, eller hur? Stackarn. Bättre att få mata kaniner och att cykla. Vad duktig hon är.
    Ha en bra dag
    Kramis

    SvaraRadera
  2. Vad duktiga de är på att cykla! Vilka härliga bilder.
    Skönt att ni fick ha det gott, trots alla barn ;)
    Ser fram mot att ni kommer hit =)
    Kram

    SvaraRadera