lördag 12 juni 2010

Dyra droppar!

Idag tog barnen sovmorgon till mamman och pappans stora glädje. Alva vaknade först (07:48) och trippade raskt iväg in till farmor och farfars sovrum. Hugo vaknade några minuter senare och bad om att få göra likaså. När vi insåg hur mycket klockan hade hunnit bli blev det fart även på mig och Marcus. Opeln skulle ju få sig en omgång...och det hade farfar redan sett till att börja med då han inte kunde somna om vid halv fem imorse.

Vad som vi trodde skulle ta hela dagen att ordningställa på bilen tog bara några timmar och vi har istället kunna ha hela dagen till att umgås och mysa. Jag, Birgit och barnen passade på att gå på loppis på förmiddagen medan "gubbarna" mekade på bilen. Jag hittade en söt liten glasskål och barnen fick köpa varsin liten grej. Dyrast av allt var nog saften som inhandlades för att släcka barnens törst. 30 spänn för två glas!!!! Hutlöst...men jag får intala mig att pengarna går till ett bra ändamål.

Hugo cyklade hela vägen dit...
Efter lunch åkte vi ut i skogen för att kapa ved åt gammelmormor och gammelmorfar.

Hugo övervakar så att farfar gör rätt.

Vi utforskade skogen

Hugo matade myrorna med en daggmask.

Hos gammelmormor och gammelmorfar i Mobyt blev det lite elopedrally.

Tre generationer äter glass :o)
Kram Lovisa

1 kommentar:

  1. Gillar din header, den blev bra.
    Tack för att vi fick ha er hos oss en liten stund.
    Kram

    SvaraRadera