fredag 29 januari 2010

Som jag har längtat...

...efter denna helg! Det har varit en lång vecka med många timmar på jobbet och några kniviga uppdrag, så det ska bli skönt med två lediga dagar tillsammans med min underbara familj. Vi har som tur var inget särskilt inbokat, mer än ett efterlängtat kalas för Hugos del. Hans kompis Lucas har fyllt fem och ska ha kalas imorgon eftermiddag.

I veckan har det fortsatt att snöa, precis som på så många andra håll i landet. Jag och Marcus har skottat när vi kommit hem från jobbet men ändå har det krävts en till omgång med spade och skyffel senare på kvällen för att vi inte ska ha snöat inne morgonen därpå. Även om jag tycker att det är oerhört vackert med detta enorma och vita snötäcke så tycker jag att det får räcka nu. Det blir så jobbigt när alltihopa ska töa undan sen...det kommer att bli så slaskigt och trist.

Härom kvällen var jag hemma hos en väninna på tupperwareparty. Jag har aldrig varit på det förut och om jag ska vara ärlig så har det bara kommit på tal i skämtsamma ordalag och enligt mig så är det bara gamla tanter som går på sånt för att fylla på sitt plastförråd. Men jag får nog ta och äta upp alla mina fördomar om tupperwarepartyn och acceptera att jag själv faktiskt börjar bli till åren kommen för jag tyckte att det var jätte trevligt och jag åkte därifrån med en riskokare, en "tårtburk" att frakta tårtor i, samt en plastbutt som alla fick gratis som tack för att vi kom på visningen. Jag funderar faktiskt på om jag ska ta och bjuda hem lite tjejer någon kväll framöver på ett eget litet plastparty :o)

Ett snötäckt Mosås

Fredagsmys med semlor.

Alva äter med hela ansiktet :o)

Det kanske inte syns...men det gör Marcus också :o)




Nu har vi haft lite mys framför tv:n med både ostkrokar och karameller. Barnen fick som väntat en sockerchock och håller just nu i skrivande stund på att springa av sig allt socker innan det är dags för sängen. Marcus hjälper till genom att jaga dom blå genom alla rum.
Kram Lovisa

2 kommentarer:

  1. Alvaärså sötså man blir alldeles tårögd... Kram

    SvaraRadera
  2. Semlor... det har jag liksom glömt att det är säsong för nu...
    Hm, måste åtgärdas på ett eller annat sätt.

    SvaraRadera