torsdag 14 januari 2010

Sjuk och trött!

Roligare överskrift än så blir det inte. Runt lunch ringde dagis upp mig på mobilen och talade om att Alva hade 39 graders feber så det var bara att packa ihop sig och åka till dagis. När vi kom hem la vi oss på soffan och tittade på Törnrosa och somnade båda två. Strax innan fyra vaknade vi och då blev det bråttom. Jag hade tänkt ha maten klar innan grabbarna skulle komma hem plus att jag ville hinna tända lyktan på trappen så att Hugo skulle få se vad fint den lyste i mörkret. Men den hann slockna innan dom kom hem :o(

Hugo och Marcus gjorde en billykta igår som lyser så fint när det är mörkt ute.

Såhär glad var Alva imorse innan vi åkte till dagis. Iklädd Hugos biltröja :o)

Några timmar senare med 39 grader i kroppen och trött!

Kram Lovisa

4 kommentarer:

  1. Oh stackars liten. Hon har ju också varit sjuk mycket sista tiden. Hoppas hon kryar på sig!!!
    Kram Mia

    SvaraRadera
  2. "Lille gumma" trist att vara sjuk igen, hoppas hon kryar på sej snart. Vilken häftig lykta grabbarna gjort.
    Kram kram från blå huset.

    SvaraRadera
  3. Nej, inte fler kusiner som är sjuka!
    Vad proffsig du ser ut på TV!!!! Men det är klart, du är ju ett proffs! :-)

    SvaraRadera
  4. Vet du, jag blev inspirerad av Hugos ljuslykta så jag hämtade vår mussepiggform och dalahästform och fick Seth att kliva ur sängen och hälla i vatten i dem ur en vattenkanna ute i hallen. (sen gick han och la sig direkt) Jag ställde ut dem på bron så är de nog frusna imorgon =) Jag härmade syrran också och har gjort två "vanliga" isljuslyktor också som står ute vid vår garageinfart.
    Kramar Mia

    SvaraRadera