söndag 17 januari 2010

In Sweden we call it a kick.

Igår morse gjorde vi en chansning och ringde till farmor och farfar i Kisa och bjöd hit dom över dan. Vi hade inget särskilt för oss och tänkte att en dag i sällskap av Roger och Birgit skulle vara trevligt och dom nappade som tur var på inbjudan. Strax innan klockan två rullade dom in på tomten och barnen blev överlyckliga när "gästerna" klev innanför dörren.

Det blev mat och fika under dagen och så hade farmor och farfar tagit med sig en av deras fyra sparkar som barnen skulle få testa. Så det blev en skön promenad efter middagen i det milda vädret.

Alva satte sig gladeligen på passagerarsätet och lät oss andra göra grovjobbet :o)

Farfars tur att skjutsa...

...och så mammas tur!

Hugo tog ett dopp i den vita pudersnön.

Farfar hade med sig hemmavideos från året som gått samt en härlig nostalgifilm på Marcus och hans syskon när dom var små. Hugo fnittrade åt pappas 80-tals frilla och glasögon :o)

När farmor och farfar hade styrt hemåt och barnen snarkade på övervåningen ställde jag mig i köket och förberedde vårt kvällskäk...

Sushi på tu man hand. Så mysigt!
Kram Lovisa

3 kommentarer:

  1. Hej, det såg mysigt ut. Jag behöver din hjälp. Hur gör jag för att få upp en videosekvens på bloggen, jag har gjort det förr men jag får inte ihop det utan att lägga ut på youtube.
    Kram
    Anette

    SvaraRadera
  2. Tack för en mysig eftermiddag hos er. Så roligt att få krama och gosa med barnen lite.
    Snöiga hälsningar från blå huset.

    SvaraRadera
  3. Hej Lois!
    Vad knäppt det känns att kommunicera via kommentarer på bloggarna! Men för att svara på din fråga om Hannina... lördagen kan det passa er den 30:e?

    SvaraRadera