söndag 28 juni 2009

En sista ansträngning

Imorgon går Alva tillbaka till dagis och jag börjar jobba igen. Det känns konstigt efter att ha varit "ledig" i sammanlagt två veckor när barnen varit sjuka. Även om man har fullt upp med att ta hand om barnen så går man ju ändå hemma och pular på och den här veckan när Alva och jag var hemma var det ju så fint väder så jag hann faktiskt jobba lite på solbrännan också ;o)

Men imorgon är det dags att ta på sig Tolkskylten igen och ge sig ut på fältet. Men det är skönt nog min sista vecka innan semestern och den måste dessutom kortas ner en dag eftersom att vi ska hem till Kisa på begravning på fredag. Men sen börjar den efterlängtade semestern. För som inför varje ledighet går kroppen och i mitt fall framför allt hjärnan ner på lågvarv och man känner sig inte så effektiv på jobbet längre. Första veckan är jag och barnen lediga på egen hand och då ligger en resa till mormor och morfar på schemat och så tänkte jag passa på att bjuda hem lite kompisar tll mig och barnen på fika om solen fortsätter att skina. Ska bli härligt...

Igår kom Marcus föräldrar hit och hjälpte oss med altanbygget. Marcus och Roger började att gjuta plintar och gav sig även på vårt avlopp som krånglar. Där blev det tyvärr ingen framgång så det ser ut som att vi måste få hit en slambil eller dylikt...fortsättning följer.


11-kaffe ute i solen

Hugo hjälper till att gräva.

Det händer saker hela tiden.

Hugo och farmor tittar på när det blandas cement.

Alva lekte med vatten i en hink innan farmor kom på den briljanta idén att ta fram poolen.

Farmor kom med fina porslinsfigurer till barnen. Ett minne från Marcus farmor.

Fick även en fin kristallvas som genast fick en plats i vardagsrumsfönstret där solen skiner vackert igenom den.



Idag är vi trötta och sega efter en lång och skön eftermiddag ute i solen. Snart är det dags för barnen att krypa i säng och jag ska ta mig en lång och välförtjänt sval dusch och unna mig en hårinpackning och...nä just det ja, det går ju inte pga avloppet, jahaja. Det får bli en snabb raggardusch istället...mmm mumma!




Kram Lovisa

1 kommentar:

  1. Hej hej
    Tack för de fina komentarerna i min blogg! Ska bli mysigt att träffas - även om det blir på en begravning... Ser även fram mot vår minisemester hos er =) KRAM

    SvaraRadera