fredag 29 maj 2009

Myskväll

Äntligen är den här galna veckan över. Det har varit mycket på jobbet och något på gång varje kväll hela veckan. Jag och Marcus har bara gått om varandra och jag har knappt sett barnen känns det som. När jag hämtade Hugo på dagis idag och sa att vi äntligen är lediga sa han; Ska vi bara var hemma mamma, inte åka till någon? Det ska bli skönt!
Stackars barn...det går ju i ett även för dom. Det är fullt ös på dagis och när dom kommer hem är det full rulle ända tills det är dags att gå och sova. Nu ska det som sagt bli skönt med ledig helg!


Marcus grillar med jobbet ikväll och kommer inte hem förrän sent så jag och barnen har haft en egen liten myskväll på egen hand. Vi började med att blåsa bubblor ute i solen och leka i skateboardrampen borta vid stationshuset. Sen fick vi trevligt besök av Algot och Anna som kom förbi på en liten lekstund. Algot hade med sig sin cykel som barnen turades om att att cykla på. Fram och tillbaka, fram och tillbaka ;o)

Vi åt smarrig Tacogratäng till middag, både min och barnens favorit för man får äta chips till ;o) Jätte busigt! Jag lägger ut receptet en annan gång. Sen lekte och busade vi innan Alva visade tydliga tecken på att hon var trött och ville mysa i soffan och dricka lite välling. När hon hade somnat hade jag och Hugo lite fredagsmys med lite chips, ostkrokar och melon. Det var jätte gott och jätte mysigt :o)

Bubbeljakt

Ostkroksbus

Melonsmile :o)

Gnugga näsorna som Pippi och hennes pappa brukar göra.

Hoppas ni får en skön helg!
Kram Lovisa

2 kommentarer:

  1. Mysigt med en stund tillsammans du och Hugo.
    Ni var så fina tillsammans.
    Kramar
    Anette

    SvaraRadera
  2. Vad skönt att ni bara kunde mysa en kväll. Tycker du är så duktig med barnen,ägnar mycket tid med dom när du kan, då är du verkligen deras mamma.
    Kram från " blå huset"

    SvaraRadera