lördag 16 maj 2009

En mysig Lördag
Åh vad jag älskar lediga dagar med barnen. Inga måsten, inga tider att passa, inget tjafs. Bara mysiga stunder, i sängen, vid frukostbordet, ute i trädgården i studsmattan och i sandlådan. Tid för mysiga pratstunder och långa gosiga pussar och kramar och kärleksförklaringar...underbart!
Efter frukost delade vi upp oss och Marcus tog med barnen till lekparken för en liten picknick samtidigt som jag gav mig iväg för att handla lite inför helgen och veckan som kommer. Barnen är lite förkylda så jag stannade till på Marieberg för att handla lite nässpray och alvedon och slängde samtidigt ner lite solskyddsfaktor 50 och Batmanplåster.
Svängde även förbi Blomsterlandet för att se om jag kunde hitta blommor till farstutrappen. Hittade lite allt möjligt vackert men begränsade mig till bara några blomsorter, som tex Stjärnöga, Njurvinda och Lobelia. (Tack Birgit för bidraget)
Hugos kompis Edward kom och hälsade på vid 12-tiden för att leka. Grabbarna körde bil, hoppade studsmatta och busade i största allmänhet. Jätte söta att titta på! Mitt i leken kan dom stanna upp bara för att kolla med varann att dom fortfarande är polare..."Edde, vi är bästa kompisar...visst!" och så fortsätter dom att leka...:o)

Hugo och Alva på picknick med pappa

En av våra underbara och maffiga häggar i all sin prakt. (Marcus vill att jag förtydligar att han INTE står och kissar, utan i själva verket kör med trimmern under staketet).

Alva i sin nya fina virkade mössa. Pappa Marcus tycker att hon inte är helt olik faster Mia när hon var liten :o)


Blommorna på trappen; Röda rosor och Njurvinda

Blommorna nedanför trappen; Stjärnöga och vit Lobelia

Och så en liten filmsnutt...

Alva har börjat tuffa till sig lite. Förut var hon väldigt skeptisk och även lite rädd för studsmattan, men nu är det annat ljud i skällan. Samma sak gäller vid närkamperna med storebror. Hon har lärt sig att ta emot mer eller mindre tuffa tacklingar utan att genast brista ut i gråt, nu är det snarare tvärtom. Bara glada miner! :o)


Kram Lovisa


1 kommentar:

  1. Nej jag tror att Markus faktiskt står och kissar han försöker bara bortförklara sig när du nu tog honom på bar gärning *fniss* Vilken maffig hägg!!! Vi hade en trevlig eftermiddag tillsammans med syrran din igår.

    Kramar
    Anette

    SvaraRadera