söndag 31 maj 2009

Leken och Morsdag

Igår Lördag åkte vi tillsammans med Romells till Leken. Det var strålande sol och barnen kunde leka vid vattnet samtidigt som vi kunde njuta av värme och sol i våra brassestolar. Jag lyckades självklart bränna mig. Barnen smorde vi in med solskyddsfaktor 50, men själv är jag så dum och fåfäng så jag låter bli och då slutar det med att jag ser ut som en kräfta.

Alva kastar stenar i vattnet


Hugo tar sig en roddtur i solskenet

Söta fina Alva

På vägen hem stannade vi till och köpte årets första jordgubbar


Idag sändag har det varit Mors dag och jag har blivit härligt uppvaktad här hemma. Jag är så nöjd och det har verkligen varit en lyxig och skön dag. Det började med att barnen sov till klockan 8. Sen fick jag paket på sängen som jag aldrig hann öppna själv. Hugo var kvick som en vessla att slita upp kartongerna. Marcus är jätte duktig på att köpa presenter och lyckades även denna gång. I det första paketet låg den klädnypor (!) Nä, skratta inte :o) Det är en jätte bra present. Fjolårets klädnypor har nämligen gått sönder en efter en de senaste dagarna så jag har knappt några kvar, så det var en toppen bra present som jag faktiskt hade önskat mig. Om det var i fjol eller för två år sedan så fick jag torkvindan och året innan det fick jag en baden-baden ;o) Ni ser, det är jättebra presenter. Idag fick jag även ytterligare ett par tajta springbrallor men knärkorta samt ett presentkort på nya springskor. Jag blev så glad! :o)
Jag skjutsade Hugo till sin kompis Edde vid 11-tiden. Alva somnade hemma i vagnen vid halv 12 och då passade jag på att lägga mig på en filt i solen för att gå igenom lite reklam och läsa dagens tidning. Egentligen fanns det mycket annat att ta sig an så som tvätten, städningen, disken, trädgården...ja, ni vet hur det är. Men eftersom att det var Mors dag idag passade jag på att bara ta det lugnt och prioritera vad jag VILLE göra och inte vad jag BORDE göra. Det blev en underbar timme i solen.
Mina nya fina klädnypor ;o)

Tänk vad lite vatten kan vara roligt...Alva lekte en lång stund med ett dl-mått, bunke med vatten och mugg under tiden som jag lagade mat. Perfekt!

Morsdag tårtan

Barnen fick varsin glass istället för tårta.

Den lyckliga mamman ;o)

Hugo jagar gigantiska såpbubblor.
Ikväll gav jag mig på en löprunda runt Mosås. Jag hade siktet inställt på 5 km men kroppen ville något helt annat. Den gav upp efter ca 3. Jag skyller på att jag nyss v arit förkyld och att detta var min första springtur sedan förkylningen och att jag tryckt i mig morsdag tårta idag och så var det gassande sol och så....ja, listan kan bli lång :o) Men på tisdag ska jag ge mig på´t igen. Hoppas det går bättre då!
Nu ska jag smaska på tårtan som blev över ;o)
Kram Lovisa



1 kommentar:

  1. Oh, vilken härlig dag!!! Alltså, vad stor Alva har blivit. Vi ses alltför sällan!!! Gott att ni kommer upp i helgen =)
    Kram mia

    SvaraRadera