onsdag 27 maj 2009

Astrid Lindgrens Värld

Nu äntligen får jag lite tid över att blogga. Jag har haft fullt upp senaste dagarna så jag har inte hunnit sätta mig ner med datorn i knät och göra ett inlägg. Men nu föll det sig så bra att jag fick inställt uppdrag på eftermiddagen, så nu sitter jag hemma och tänkte därför att jag skulle passa på att skriva lite om vår helg i Astrid Lindgrens Värld.

Egentligen borde jag göra mig i ordning, för om några timmar ska jag på bal. Jag blir eskorterad av min kollega Zara...;o) Vi ska nämligen jobba på studenternas avslutningsbal ikväll på Elit Hotellet nere på stan. Jag har sprungit i affärer och rotat runt i garderoben för att hitta något fint att ha på mig ikväll. Håret vet jag inte vad jag ska ta mig till med... Usch, jag känner mig verkligen inte förberedd för det här...

Iallafall...helgen tillsammans med Cedermarks i Vimmerby var fantastiskt rolig och mysig. Jag tror att vi vuxna hade minst lika roligt som barnen. Ibland fick vi hejda oss och intala oss att det faktiskt var för barnens skull vi var där. Ville dom hälsa på Pippi hela dagen så fick dom väl göra det fastän vi hemskt gärna ville se oss omkring i området och hälsa på dom andra Astrid Lindgren figurerna ;o)

Det var tur att vi valde att gå två dagar för det gjorde att lördagen kändes mindre stressig. För som sagt, då kunde barnen stanna och titta på Pippi hur länge dom ville utan att vi behövde stressa på dom.

Men det blev en mycket lyckad helg som sagt, och vi hade verkligen tur med vädret. Det var sagt att det skulle bli regn på söndagen men det visade sig bli den bästa dagen just vädermässigt, med strålande sol och varma vindar.

Vi bodde hemma hos Roger och Birgit i Kisa under helgen. Barnen, som vi trodde skulle vara totalt utmattade efter en hel dag med många intryck osv, visade sig vara piggare än någonsin och ville absolut inte sova. Själv hade jag nog kunnat somna ståendes...så trött och seg var jag ;o)

Nä, nu räcker det med prat...här kommer lite bilder istället.


Lördag

Pippi och Prussiluskan


Två fortfarande torra barn som i nästa ögonblick hamnade i plurret. Det ena på eget bevåg och det andra med en knuff...

Upptäckte punktering på vagnen när vi kom fram till ALV, fick istället dra Alva i en skrinda. Som tur var gillade hon den och somnade till och med i den efter lunch.


Hugo hälsar på hemma hos Nils Karlsson Pyssling...där allt är JÄTTE STORT!!!


"Se så stor och stark jag är!"

Emiiiiiil... Detta var lördagens Emil, på söndagen var det en annan lintott som spelade illbattingen Emil. Undrar hur många Emilsar dom avverkar under en sommar?

Hugo hälsade på "Griseknoen"

Lina och Alma hjälper Emil ur soppskålen...och det vet vi ju alla hur den historian sluter. Krasch!!!


Marcus och Hugo klättrar i Mattisborgen. Alva vill också vara med.


Syskonbus

Marcus drar ungar och packning.

Fika i "Törnrosdalen" innan den sista föreställningen på stora scenen.

Söndag

Alva fikar

Hugo träffar Pippi

Barnen tittar in i butiken där Pippi köpte 18 kilo karameller...;o)

Hugo hittade Pippis kappsäck full med guldpengar.


Hugo somnade med sin souvenir i famnen på vägen hem...


...Alva likaså!



Kram Lovisa

1 kommentar:

  1. Vilken härlig helg! Verkar som om både ni och barnen hade roligt =0) Väntar på bilder från balutstyrseln och håruppsättning!!!
    Kram Linda

    SvaraRadera