tisdag 12 maj 2009

Myrorna anfaller


Det verkar inte bättre än att vi har blivit invaderare av myror. Gick ner i källaren härom dagen för att ställa undan lite grejer och hittade ett glatt gäng med myror som irrade runt på golvet. Marcus var inte hemma just då så jag försökte lägga på minnet att tala om för honom att vi fått inneboende nere i källaren. Men sen kom helgen och myrinvasionen ramlade ur minnet...

...tills jag blev påmind om det imorse när jag såg att dom små rackarna hade tagit sig upp till hallen. Snabbt som ögat fick jag tag på en sko på skohyllan och gick sedan på mördarstråk tills varenda en av dom små stackarna var utplånade. Försökte hitta någon typ av myrspray på Willys i kväll när jag var och handlade men utan resultat. Får se om dom vågar sig upp till "ytan" någon mer gång...då ska jag stå redo med en sko i vardera hand.

1 kommentar:

  1. Hej Du!
    Inte kul när myrorna anfaller.. De kan bli så stora. Jag hittade en hel myrstack hemma och det gick väldigt fort på en vecka under ett bord väldigt äckligt. Jag har inte varit här på några dagar men ser att ni har haft det bra. Sköt om er och ha en go vecka kramar Ina

    SvaraRadera