onsdag 3 juli 2013

Vi har det gott

Hej hallå!
 
Oj vilken slapp dag det blev igår. Barnen vaknade vid 9:30 (Molly och Alva) och 10:30 (Hugo). Frukost intogs vid 11:30 (!) och sedan skrotade vi mest bara runt. Hugo tjatade efter att få leka med komisar...men jag höll emot. Och tur var nog det, för han låg i soffan hela dagen och avverkade film efter film :o) Seg var bara förnamnet!!
 
Klockan fem hade Molly tid hos tandläkaren. Trist att ha en tid att passa när man är mer död än levande...men det gick riktigt bra. Molly var glad och uppåt som vanligt :o)
 
Marcus, stackarn, som var tvungen att åka in och jobba igår var inte heller speciellt kaxig när han kom hem. Men trots att alla var trötta så åkte vi upp till Ånnaboda på kvällen för att göra Marcus sällskap när han skulle träna att simma med våtdräkt i sjön. Higårds hängde också med :o) Efteråt grillade vi hamburgare och barnen badade. Supermysigt!!
 
Varför detta påhitt kanske du undrar?? Jo för på söndag smäller det...då simmar Marcus Vansbrosimmet :o) Heja heja!!
 
Annars då? Jo...det är skönt att vara hemma trots allt. Hade gärna stannat några dagar till som sagt. För vi har verkligen haft det toppen! Inga måsten liksom. Mer än äta, sova och andas ;o)
 
Igår slog verkligheten till ordentligt. Väskor skulle packas upp, kläder skulle tvättas och plockas in i garderober, gräset behövde klippas...ja listan kam göras lång :o(
 
Jag hade trots allt varit förutseende innan vi åkte och städat, bytt till rena sängkläder (det är så mysigt att krypa ner i rena lakan när man kommer hem), tömt kylskåpet och alla sopkorgar...
 
...förutom kaffefiltret! Bläääää!!!! Jag är förvånad att det inte fått fötter och traskat ut till soptunnan på egen hand. Fy så äckligt!!!!
 

Det här var desto trevligare att mötas av klockan tre på natten när vi kom hem. Olle och Sofi har hjälpt oss med posten och blommorna medan vi har varit borta. Och UNDERBARA vänner som dom är så tänkte dom att vi kanske kunde behöva frukost när vi kom hem. Tur, för jag hade ju tömt kylskåpet innan vi åkte. Vilka fina vänner vi har...man blir alldeles rörd!!

SOOOOM jag har saknat min kamera! Jag åkte ju ifrån batteriet som låg kvar här hemma på laddning (mutter...mutter). Idag fick jag ett sånt sug efter att gå runt och fota lite...och här kommer några bilder från min lilla runda. Hugo fick med sig en tomatplanta hem från skolan...

...och vi ser ut att få några stycken :o)

 



Jag ÄLSKAR när barnen kommer igång och hittar på egna lekar. Igår blev det en TV-dag (helt okej med tanke på att vi var så trötta efter resan)...men idag har dom varit ute och lekt och hoppat i studsmattan och hoppat i vattenspridaren. Härligt!
Här leker dom Restaurang :o)

Molly fick bli förste diskare :o)
 
Kram på dig!
Vi hörs snart igen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar