måndag 22 juli 2013

Open Art

Hej hej!
 

Första dagen på jobbet avklarad...och jag överlevde :o)
 
När jag slutade klockan två så kom Marcus och barnen in till stan och gjorde mig sällskap. Jag hade någon harmonisk och idyllisk tanke om att vi skulle strosa runt på stan tillsammans och titta på alla konstverk...kanske prata lite...hålla handen...och äta en glass i godan ro.
 
Men tänk...det blir ju sällan som man har tänkt sig.
 
Jag försökte verkligen att inte elda upp mig över kommentarer så som "Fy vad tråkigt...", "När kan vi åka hem...?", "Hur långt måste vi gå egentligen?"
 
Närå...räkna till 10 och skaka av det bara!
 

Några av konstverken...
"Spindelnätet" vid slottet, en bil som kört fast i cement och en konstig boll gjord av pinnar ;o)

Spindelnätet kunde man krypa igenom om man ville...och det ville självklart våra barn göra :o) Det såg riktigt läckert ut och Hugo tyckte att det kändes som att han flöt.

En glass i skuggan svalkade skönt...och fick tyst på klagovisorna en stund ;o)

Den kissande pojken var en hit! Hugo skulle självklart fram med handen...hahaha!

Vid slottet fanns ett roligt konstverk som "regnade" ord. Varannan sekund droppade det ner vatten från den där ställningen som du ser. Och då droppade vattnet i formation och bildade ord. Ett nytt ord varje gång. Tydligen skulle det vara de mest Googlade orden ;o) Jag lyckades fånga "MAN" som du kanske kan se?!

Avslutar med några söta bilder på Fia-Lotta Larsson :o) Hon är van att posera framför kameran. När jag frågade om jag fick ta kort på henne så gick hon upp i trappen...ställde sig i ordning och lade huvudet på sne ;o) Sötnöt!
 
Kram på dig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar