söndag 28 juli 2013

Loppis

Hej på er!
 
Jag måste säga att det här är en sommar helt i min smak :o) Värmen håller i sig (nu ser det i och för sig ut som att det ska regna imorgon...men i alla fall!) och jag njuter av sol, sol, SOOOL!!!
 
Härom dan kom det ett paket adresserat till lilla mig :o)


Inuti låg det här...

Det var ett efterfrågat bidrag från Gammelmormor i Kisa som skulle förändra den här gardinen till...

Såhär!!
 
Alva hade ju önskemål om att få lite mer färg i sin annars jättevita lekstuga ;o)
Tack Gammelmormor!!! Alva blev supernöjd :o) Nu ska jag ge mig på nästa projekt med grytlapparna du skickade med...Så fortsättning följer!
 
Nu har jag jobbat en hel vecka och det har gått över förväntan. Men så har jag ju också lagt det optimala sommarschemat (om du frågar mig)...så måndag-onsdag så har jag slutat tidigt för att få tid med Marcus och barnen på eftermiddagarna. Och torsdag-fredag har jag börjat kl,18 och slutat kl.24...vilket betyder att vi fått i stort sett hela dagarna tillsammans :o) Optimalt som sagt!!
 
Nu är jag ledig hela helgen och den startade på ett alldeles ypperligt vis!

Jag och Sofi har pratat om hur vi gäääärna åker runt och kikar på loppisar. Våra män är tyvärr inte lika förtjusta i just den typen av aktivitet...så vi bestämde oss för att ge oss ut på en egen liten loppisrunda.
I går såg jag en annons i tidningen om vart det skulle finnas loppisar under helgen och kollade om Sofi var sugen att haka på.  Och yes she was!!!
 
Kolla bara in den där gamla skolbänken.....ååååååh vad jag var sugen på att köpa den!!! Efter många stopp runt om i trakterna så hittade vi tillslut en guldgruva i lilla Kävesta. Nämligen Vita Höje!! Oh my sweet Lord!! Jag hade kunnat köpt hela konkarongen :o)
 
 
Jag fick tygla mig och kom "bara" hem med det här ;o)

Riktiga fynd!!
 
En typ utav byrå släsch bänk som jag redan har börjat grundmåla. Den ska bli....ja just det...VIT!!
Det vita vitrinskåpet hade jag tänkt mig i lekstugan men det blev för stort...så vi får se vart den hamnar. Den stora lådan ska vi ha blommor i vid uteplatsen...men det får nog bli först nästa sommar. Den lilla söta zinkhinken köpte fina Sofi till mig som betalning för bensinen. Och I love it!!! 

Jag har stora planer för er två!!

Hittade även det här fina armbandet till mig själv :o) Det kostade precis så mycket som jag hade kvar i plånboken efter att jag hade handlat alla möblerna...så det MÅSTE varit meningen att jag skulle ha det ;o)
 
I ena lådan i byrån så hittade jag den här gamla broschyren...alltså, jag bara äääälskar gamla saker!!!
 
Det kliade i fingrarna direkt när jag kom hem så jag började fixa med byrån på en gång! Det blev till att tvätta upp den med rödsprit först :o)

Sen var det bara att börja måla :o)
 
Under tiden byrån torkade så passade vi på att åka och ta ett kvällsdopp i Säbylund.

Hugo spexar :o)

Det var varmt i vattnet trots att barnen ser ut att frysa ihjäl :o)

Molly som HATAR att bada...vågade sig i alla fall ner till vattenbrynet för att kasta sten :o)

Busfrö!
 
I morgon (eller rättare sagt idag...eftersom att klockan är över 01...) så ska jag måla byrån en gång till och lovar att jag ska visa hur slutresultatet blev :o)
 
God natt och sov så gott...eller jag menar.... GOD MORGON!!!
 
Kram Lovisa
 
 
 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar