fredag 19 juli 2013

Lite nytt och fräscht

Hej på dej!
 
Som du kanske har märkt så har headern ändrats lite. Ja...hela layouten faktiskt! Jag var inte helt nöjd med den förra så nu kände jag att det var dags att förnya sig lite. Men jag hinner inte riktigt sitta och fixa med den som jag vill. Dagarna rullar på i ett skönt semestertempo med mycket sol och bad. Kvällarna spenderas utomhus så länge det bara går och sen finns inte så mycket tid över till att sitta med datorn i knät.
 
Men jag ska försöka fixa och trixa lite här framöver när andan faller på... Jag ska även försöka fota lite nya bilder när jag får tummen ur...men sen så ska det nog bli bra det här :o)
 
Härom dan så fick Marcus tid att slipa och lacka klart utomhusmöbeln som han köpte på Blocket i början på sommaren (jag säger HAN för jag var inte riktigt förtjust i köpet ;o) Jag hade egentligen önskat en vit trämöbel...men Marcus envisades och ville ändå köpa den här Grythyttan-kopian). Nu är den som sagt klar och jag måste vika mig och erkänna...den blev sååå fin!! Han kan han...min man!!

 
Några plankor har bara slipats och lackats. Andra har blivit helt utbytta. Nu ska det bara på en snygg vaxduk på bordet...sen är jag nöjd :o) 


Härom dan så fick jag en stund för mig själv då jag kunde åka iväg och inhandla lite "smått och gott". Tjejernas lekstuga fick lite blomster vid entrén...

Och så är hyllorna som jag målade på plats...och en liten söt volang-taklampa har inhandlats på loppis i Kumla för en tjuga.

Alva tycker att mamman fläskat på med för mycket vitt i lekstugan ("Ljust och fräscht" du vet..hehe) och har efterfrågat lite mera färg. So be it!! En rostavla pryder numera väggen...och en liten rosbukett står på bordet och så en liten knallrosa matta på golvet (den kom tyvärr inte med på bild). Tjopp tjollahopp....och det varde FÄRG!!!
 
Men vi är inte klara än... To be continued!
 
Kram Lovisa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar