söndag 25 oktober 2009

Stolta föräldrar!

Jag sitter i soffan och lyssnar till tystnaden. Varken barnen eller Marcus finns hemma. Hugo och Alva sover gott i mormor och morfars säng i Katrineholm just i detta nuet (hur vet jag det? Jo jag pratade just pratade med mamma för att få lägesrapport) och Marcus är ute och ränner. Han skulle handla lite och lämna lite papper till en kvinna i kyrkan. Jag hade lovat att jag skulle vara färdigbloggad när han kom hem...vi får väl se hur det går med det.

I helgen har vi varit ute på turné. Vi har träffat många nära och kära på väldigt kort tid. Det har varit intensivt men trevligt. Det började med farmor och farfar i fredagskväll. Vi åt och tittade på IDOL innan det var dags för sängen. I lördags åkte vi till Västervik för att träffa familjen Danielsson. Vi hade en jätteskön dag tillsammans med god mat och trevligt umgänge. Hugo överraskade och visade sig ha oanade talanger.

Vi skulle gå ut på en promenad tillsammans efter middagen och dom stora grabbarna ville ta sina cyklar. Hugo blev tilldelad sig en cykel utan stödhjul och jag och Marcus protesterade genast i kör "Nä, Hugo kan inte cykla utan stödhjul". "Det kan jag visst", sa Hugo och satte sig på cykeln och började cykla!

Jag och Marcus såg nog ut som två fågelholkar, vi bara stog och gapade. Vilken överraskning! Tänk att vi har missat detta...eller rättare sagt gått miste om det. Vi som har pratat om att vi skulle köpa en större cykel till Hugo nästa sommar och börja "drilla" honom, men det gick vi visst miste om för nu visade det sig att han redan kunde. Snopet! Men oj oj oj vad stolta vi blev!! Han med för den delen när han såg vår reaktion.

Vem är vem? Vi hade lite besvär med att se vem av dessa två grabbar som var Hugo :o)


Hösten är så vacker! Här stannade vi till på vår promenad och barnen fick kasta stenar och pinnar i vattnet.

Hugo frågade om han fick somna när vi satt i bilen på väg hem till Kisa igen på kvällen. Jag hann knappt svara innan han hade somnat.

Idag hälsade vi på gammelmormor och gammelmorfar i Mobyt på förmiddagen. Vi blev bjudna på smarriga räkmackor, bullar, kakor och glass. Barnen åkte självklart stolshissen i trappen flera gånger. Hugo listade till och med ut hur strömbrytaren fungerade och demonstrerade det för gammelmormor när hon inte fick igång hissen efter att jag hade stängt av den efter att ha åkt den med barnen en gång. Hugo blev lite kaxig och gav sig på några vändor på egen hand...och ni må tro att han var nöjd.
Efter en trevlig förmiddag var det dags att styra bilen vidare mot Katrineholm. Min syster med familj kom från Västerås för att vara med och fira Alva. Hon blev uppvaktad med god mat, tårta och paket vilket hon självklart njöt av.
Textfärg
TÅRTAAA!






Min syster och hennes väninna har bildat ett eget märke som heter WänaHem som pryder allt från egenhändigt betonggjutna alster till virkade bakelser och stickade mössor. Dom gör så fina saker...precis i min smak. I december kommer dom till vår julmarknad i kyrkan för att sälja sina julgrejer. Välkomna dit då!



Barnen lämnade vi kvar hemma hos mormor och morfar och åkte vidare hem mot Örebro. Dagis är nämligen stängt imorgon så dom ska få hjälpa morfar att kapa häcken utanför entrén och kanske blir det en tur till lekparken om vädret tillåter.
Nu ska vi snart gå och lägga oss och jag ser verkligen fram emot en natt med sammanhängande sömn. Det var väl sisådär ett år sedan sist...
Har en rolig och sann historia angående sömn. Här kommer den;
Lilla Anna hade för första gången fått stanna uppe till efter midnatt. Dagen efetr blev hon därför lite sömnig och utbrast vid middagsbordet: -Ikväll ska jag lägga mig idag och inte i morgon som jag gjorde igår.
Kram Lovisa






3 kommentarer:

  1. Wow, att Hugo kan cykla, bara sådär!!! Coolt. Vad duktig han är!
    Alvapluttan, vad söt när hon blåste ut ljuset!! Jag saknar er!!!
    KRAM

    SvaraRadera
  2. Albin var mäkta imponerad av Hugo! Jättekul att det bara lossnade så där!
    Hanna kan däremot inte se filmen när Alva knuffar i barnen i bassängen för många gånger. "Igen" tjatas det om här.. :-)
    Kram

    SvaraRadera
  3. Vilken intensiv helg! Visst orkar man mycket när man har det trevligt!? Jag hoppas att Alva bjuder er riktigt mycket på muffins och bullar nu;-)Jag hörde att J blev bra mätt igår... Vi ses i december! /Maria

    SvaraRadera