tisdag 27 oktober 2009

En sån soppa!

Idag hade Hugo soppa som önskemål på middagsmenyn. Eftersom att han har tjatat om det i flera dagar så hade jag haft framförhållning och inhandlat allt som behövdes imorse när jag var och handlade. Dom håller på att bygga om Willys här ute i Marieberg och det kommer att bli superfint när det väl är färdigt. Det är mycket större, ljusare och dom har fått ett generösare utbud på varor än tidigare.

Idag har jag haft dagberedskap på jobbet. Det innebär att jag sitter redo att hoppa in på uppdrag som kommer in akut eller om någon blir sjuk eller behöver byta bort ett uppdrag. Idag har det varit oerhört lugnt så jag hann åka och handla efter att jag hade lämnat barnen på dagis. Men sedan har jag suttit nere på kontoret och häckat, jobbat lite, ätit lunch och tjattrat med mina fina kollegor.

Hugo fick följa med en kompis hem från dagis idag så jag hämtade upp honom där på vägen hem. Alva är fortfarande lite för liten för att följa med kompisar eller ta med sig någon hem. Men vi har bjudit hem Alvas bästis på dagis och hennes föräldrar på en förmiddagsfika nästa lördag. Det är så trevligt att lära känna nya människor och både Hugos och Alvas kompisar på dagis har väldigt trevliga föräldrar som vi ser fram emot att lära känna mer.

Potatis och purjolöksoppa.

Vardagsmys är att tända ljus!

Barnen och Marcus tog ett kvällsbad efter maten och sedan ville Hugo och Alva se Pomos Piano på datorn. Stridsyxorna är nergrävda för en stund.
Kram Lovisa



3 kommentarer:

  1. Hej Lovisa! Det var väldigt längeseeedan...Kul att jag såg dig på Facebook. Du verkar ha det bra, när jag kikat lite på din blogg. Själv bor jag kvar i Kristinehamn, har också en liten Hugo på snart 17mån. Det är härligt att vara mamma. Jobbar annars på Swedbank här istan och bor i hus med min sambo ute på strand :). Kul att se dig efter alla dessa år, kram kram Mickan (kr-hamn)

    SvaraRadera
  2. Du är en riktig matmamma du ;0) Vegetariskt på matsedeln, å önskemål av barnen dessutom! Här har vi paketerat in älgkött för fullt! 8 kg färs igår och 20 kg i "finbitar" idag. På väg hem från K-holm i söndags ringde Jonas pappa å berättade att någon kört på en dovhjort på deras mark så han var på väg att ta reda på den. Ca 10-15 kg hjortkött ska alltså in i frysen också. Å så ska "gubbarna" jaga rådjur nästa vecka! Vet snart inte var jag ska stoppa allt kött!
    Coolt linne han har Hugo förresten =0)
    Kram på er!!
    Linda
    Ps. det är något fel på länken mellan dig och mig, det ser ut som om du inte uppdaterat på över 2 veckor, konstigt!!

    SvaraRadera
  3. Instämmer med Linda, din sida har inte uppdaterats hos mig sedan innan Turkiet.
    Soppa... blir lite full i skratt, du förbereder för soppa gnm att köpa ingredienserna. Här blir det pot och purjo soppa när det inte finns fantasi till annat. Men det är ju mat som maken odlar, så närpoducerat kan man ju kalla det! :-)

    SvaraRadera