torsdag 22 oktober 2009

"Ha den äran idag"

Tänk att det är två år sedan Alva föddes. Jag kan knappt tro det! När jag tänker efter så känns det som igår vi låg inne på BB men när jag ser tillbaka så inser jag att vi har hunnit uppleva så mycket tillsammans med henne under dessa två år. Hon har blivit en stor tjej med mycket charm, envishet och humor. Men det är också en väldigt bestämd ung "fänta" vi har att göra med ;o)

Härom dagen fick Marcus bevittna ett historiskt ögonblick...Alva blev sur på Hugo av någon anledning och slänga igen dörren in till TV-rummet där han satt samtidigt som hon muttrade fram något obegripligt. Lite oroväckande tidigt att börja slänga i dörrar kan jag tycka. Som ni kanske förstår så bävar vi inför den framtida puberteten...

Vi valde att inte fira Alva tidigt imorse pga att Marcus åkte till jobbet så pass tidigt och för att inte behöva väcka Alva när hon sov som skönast. Firandet gick av stapeln tidigare ikväll istället när vi hade kommit hem från jobbet och efter middagen. Jag hade gjort en tårta och paketen låg och väntade på att bli öppnade. Det blev en mysig stund framför brasan i vardagsrummet.

Hugo och jag kommer med tårtan...

Alva visste precis vad som väntades av henne och blåste ut dom två ljusen innan jag ens hade hunnit sätta mig ner i soffan.

Hon fick ett tjejigt dockhus.

Vad mysigt det är att hösten och mörkret är här...då får man elda och tända ljus. Det är så mysigt!

Alva satt och lekte med sitt nya dockhus i en evighet...och sjöng.

Hugo fick självklart också ett paket, en grabbigare leksak som han och pappa satt och byggde ihop tillsammans.

Kram på dig lillsyrran!

Ännu en födelsedagspresent...Bamsenattlinne :o) Alva gör tecknet för "Sova".
I morgon eftermiddag åker vi till Kisa. Marcus föräldrar kommer inte att vara hemma så mycket så vi har planerat att åka till Västervik på lördag för att hälsa på våra fina vänner Björn, Anette, Simon, Edvin och Alvin. Hugo kommer nog att bli nöjd...vi träffade dom lite i somras också och sedan dess går Simon och Edvin under benämningen "dom coola killarna". Det ska iallafall bli kul att få se dom igen. På söndag ska vi mysa med gammelmormor och gammelmorfar i Mobyt. Det är alltid lika mysigt att träffa dom och sitta ner och prata en stund.
Sedan åker vi vidare mot Katrineholm och till mina föräldrar. Linda, Jonas, Ebba och Noa kommer också och ska vara med och fira Alva. Sen åker jag och Marcus hem och barnen blir kvar att sova över själva. Dagis är nämligen stängt på måndag så dom ska få stanna hos mormor och morfar över dan. Gissa två stycken som kommer att hoppa jämnfota av lycka när vi berättar det för dom.
Hoppas ni får en skön helg!
Kram Lovisa


2 kommentarer:

  1. Å va mysigt det ska bli att träffas, länge sen nu... Packar in oss i bilen direkt efter famgtj å drar mot K-holm. Ses där!
    Kram

    SvaraRadera
  2. By the way... har du sett De mina smyckens senaste inlägg? Den är ju några veckor, men det är ett mycket fint smycke =) Gissa vem som ska få det??? KRAM Mia

    SvaraRadera