måndag 5 oktober 2009

Dan före dan före dopparedan

Hej, hej!

Nu har jag parkerat mig i soffan, är nyss hemkommen från ett föräldramöte på Alvas dagis. Det var så mysigt att få komma dit och i lugn och ro kunna gå runt och titta på sakerna som finns där och föreställa sig vad Alva gillar att leka med och vad hon pysslar med när hon är där hela dagarna. Att få njuta av vackra alster som hänger på väggarna och se sitt barns namn skrivet nere i ena hörnet på en utav de fägglada tavlorna och se bilder tagna på Alva med sina tjejkompisar när dom är mitt inne i leken och inte märker att någon förevigar dom på kort. Hon har det verkligen bra på Videungen och det känns så skönt att veta!

Igår var Marcus borta på 40-års jubileum med jobbet hela eftermiddagen och kvällen. Barnen gillade inte riktigt att pappa försvann en hel dag nu när dom precis fått hem honom efter tre dagar på resande fot. Men vi försökte göra det bästa av situationen... Det började bra med att jag och Alva slocknade på soffan medan Hugo satt bredvid och tittade på film. :o) Men vi fick inte sova länge för efter en stund kunde han inte hålla sig längre utan försökte få igång oss att haka på i hans lek. Men fråga mig inte vad leken gick ut på ;o)

Alva var riktigt trött för hon sov sig igenom detta spektakel.

Barnen ville bada tillsammans framåt kvällen. Då gäller det att vara snabb och hänga med i svängarna. Här sitter dom väldoftande och spelar dataspel ihop.

Marcus kom hem med en nyinköpt sulky till utlandsresan. Vi hittade den på Blocket för 350:-


Alva blev ööööverlycklig!!

Snart är det dax att packa väskorna och resa till Turkiet. Micke ringde ikväll och skrämde nästan livet ur mig. När jag frågade hur det var med dom sa han att dom hade blivit magsjuka!!!!!!! NEEEEJ!!!!! Var min första tanke. Det har nämligen varit min största rädsla inför den här resan. Att någon av oss ska bli magsjuk så att vi inte kan åka iväg. Som tur var så skämtade han bara. Men imorgon är det sista dagen för barnen på dagis...och jag hoppas verkligen att dom inte drar på sig vinterkräksjukan eller något liknande på deras sista dag. Nu måste det vara slut på sjukdomseländet. Själv så tvättar jag som en besatt och ska snart börja sortera och vika ner i resväskor. Snart åker vi...JIPPI!!!!

Kram Lovisa

5 kommentarer:

  1. Hoppas nu att ni håller er friska och kan njuta av er semester! Här blir det till att vabba imorgon också,Ebba har fortfarande lite feber. Vi får se hur det blir. Tänkte passa på att plocka fram lite vinterkläder imorgon och sortera ihop vantar å sockar. Å du packar bikinin, Det finns ingen rättvisa i denna värld!!! ;0) Blir väl en ny liten hög med sommarkläder i stl 122-128 till Hugo kan jag tro. Kom paketet från oss fram till Hugo?
    Nä nu är det dax att krypa ner bredvid maken å försöka sova. Sköt om er!!
    Kram Linda

    SvaraRadera
  2. Vad skönt att ni är friska, äntligen!
    Hoppas att ni får en riktigt skön semester, det är ni verkligen värda efter eran långa sjukperiod.
    Kram Jessica

    SvaraRadera
  3. Oh, härliga barn!!! Jag saknar dom och er!
    Hoppas ni får en fantastisk resa.
    KRAM

    SvaraRadera
  4. Ha det så skönt på resan och njut av värme och sol. Vi ber om Guds beskydd över er.
    Kram från blå husets innevånare.

    SvaraRadera
  5. Önskar er en underbar skön semester!!!!!!!!!!!!
    Måste bara berätta:
    Hanna satt i mitt knä på fm när jag läste bloggen och då såg hon Alva och vagnen. Så när vi skulle till stan på em skulle hon absolut åka i sin vagn! Det har hon inte gjort på hur länge som helst, men idag så var det bara att packa in den i bilen! Di barna di barna, skicker en dem åt körka så går de kvarna. Kvarna går sönner och barna bli bönner. :-)

    SvaraRadera