fredag 30 oktober 2009

Att unna sig lite egen tid

Det är verkligen något jag är jätte dålig på (och jag har bara mig själv att skylla). För oftast när jag får lite tid över så ser jag till att fylla den med en extra vända ner till tvättstugan eller att passa på att plocka undan...för ja, detta eviga plockande, det tar verkligen aldrig slut! Men idag hade jag lite egen tid...en timma ungefär som jag spenderade i en frisörstol nere på stan. Det var dags att göra sig av med risbusken på huvudet... Jag permanentade mig i början på sommaren, vilket var ett stort misstag. För det första så är mitt hår för glidit och lockarna bara "gled ur" efter några veckor. Sen så har jag varken tid eller ork att underhålla håret. Så nu var det alltså dags att få rätsida på håret igen och frisörskan lyckades verkligen så när jag klev ut ur salongen var det med ett leende på läpparna.

Idag fick dessutom jag och Marcus lite egen tid tillsammans. Marcus ligger nämligen hemma i influensan...igen, och har stundtals varit riktigt illa däran...som män brukar vara när dom är förkylda, ni vet (blink, blink) Nä, skämt åt sido, jag tycker verkligen synd om honom för han har haft 40 gradig feber och jätte ont i halsen. Idag hade jag en kort dag på jobbet, mitt enda uppdrag för dagen avslutades tidigare än planerat så jag fick en stor lucka i schemat vilket lobbade för en lunch på hemmaplan med min sjuke man. Det hör inte till vanligheten att vi kan sitta ner och äta i lugn och ro och föra en normal konversation, så det blev ett trevligt inslag så här i slutet på veckan.

Ikväll har vi haft myskväll med barnen. Jag hade egentligen hoppats på att kunna ta med dom till badhuset, men det var innan Marcus blev sjuk. Så det fick helt enkelt bli Tacos och ostkrokar hemma i soffan istället...mmmmysigt!!! Alva är väldigt fascinerad av månen just för tillfället och ikväll hade vi tur när vi tittade upp mot den becksvarta himlen...månen var nästan fullstor.

Hugo försöker lyfta Alva så att hon ska se bättre...

En fantastisk rund liten sak enligt Alva ;o)
Kram Lovisa


1 kommentar:

  1. Men... en bild på hur du ser ut????!!!
    Jag tycker du var jättefin i lockigt hår!! och jag är jättenyfiken på hur du ser ut nu =) Du är ju fin hur som hur =)
    Hoppas ni mår bättre idag!!!! Kram

    SvaraRadera