lördag 2 juni 2012

Stolt

Hej hej!!

Vad sägs om 4-6 grader varmt, regn och blåst? Låter inte så upphetsande va? Tänk dig då att du tar dig en liten löprunda i detta väder. En löprunda på nätta 4,2 mil :-)

Ingen frisk människa är väl så galen att dom gör det?? Johooo då...flera tusen faktiskt :-) Och min älskade Marcus är en utav dom!

Idag sprang han sitt tredje Stockholm Marathon. I regn och rusk dessutom. På 3h 36 min. Mycket bra tycker jag, men Marcus är inte helt nöjd. Tanken var att ta sig igenom några minuter snabbare men vädret som sagt...ställde till det endel. Han frös visst ganska ordentligt när han kom i mål :-)

Nu är han iallafall på väg hem. Det ska bli skönt att få hem honom. Han är efterlängtad. Jag har lovat barnen att han ska gå in och väcka dom för att säga God Natt när han kommer hem. Jag fick till och med skriva en lapp för att han inte skulle glömma ;-)

Igår var jag lite nervös inför hur den här dagen skulle bli. Dåligt väder, tre uttråkade ungar och en trött mamma utan bra idéer på roliga aktiviteter.

Som tur är har vi fina vänner och underbar familj som har hjälpt oss att göra den här lördagen till en helt fantastisk dag.

Det började med att Hugo och Alva blev bjudna hem till Lucas och Ingrid på en playdate på förmiddagen. Efter både lek och lunch så åkte vi hem och väntade på att Mia, Stefan och Seth skulle komma på lite fika. I samma veva dök även mormor och morfar upp på sin resa hem mot Surahammar efter en skön helg på Mösseberg (eller Musseberg...kommer inte ihåg). Mysigt med lite sällskap. Dagen går mycket snabbare då :-)

Nu sover barnen och jag sitter som sagt och väntar på min hjälte som snart kommer hem. För har man tagit sig runt en sträcka på 4,2 mil i detta eländiga väder då är man en hjälte. En galen sådan! ;-)

Kram Lovisa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar