lördag 30 juni 2012

Heja pappa!


Tjena hallå!

Lördag idag. En bra sådan. Vi har haft det lugnt och skönt. Barnen har fått en dos av kompisar idag och jag och Marcus har fått endel gjort. Molly är fortfarande hängig och klängig så det går inte att vara speciellt effektiv. Särskilt inte när hon bara kan sova om hon får ligga på mitt bröst. Då blir man liksom lite begränsad. Men jag var extremt aktiv inne på Facebook under den tiden hon sov i famnen på mig. Det är ju alltid något ;o)

Ikväll har vi dessutom varit ute på Torp igen. Men den här gången var det löptävling på gång. Marcus sprang Semester Halvmaran för andra året i rad. I fjol hade dom lagt det mitt på dan när solen gassade på som varmast. Inte så smart! I år hade dom tänkt om och tyckte att det skulle vara bättre att springa när det var kväll och lite svalare ute. Mycket smartare! Absolut. Om det inte hade varit för att det istället blev molnigt, snålblåst och duggregn. Men det kunde ju inte dom veta.

Burr vad kallt det var!


Snart är det semester hörrni. Nja, alltså inte för mig...jag är ju "LEDIG" varje dag ;o) Men på onsdag så går Marcus på semester och jag längtar lika mycket efter den som om det hade varit min egen. Det ska bli skönt att vara två vuxna hemma. Speciellt med tanke på att jag verkar vara osynlig och talar med "mute-knappen" intryckt hela tiden. Barnen hör inte ett ord av vad jag säger! Konstigt...för jag tycker att min röst är allt jag hör...jämt! 24/7!!

Hmmm...kanske just därför!!

Vi börjar med att våldgästa mina föräldrar och dumpar dessutom den senaste avkomman hos dom en dag då vi andra fyra åker vidare till Stockholm och Gröna Lund. Jag vet inte vem som längtar mest. Jag eller barnen?? Nedräkningen har iallafall börjat...det ska bli såååå kul!

Nä, nu får det vara slut på babbel. Här kommer det kort istället...

Molly har börjat äta själv. Med varierat resultat. Ibland hamnar det mesta i munnen men oftast inte. Men roligt är det...

Fil har jag hört ska vara bra för huden?

Lasagne vet jag inte vad det ska vara bra för?! Inte humöret iallafall. För här blev hon av någon konstig anledning jättesur och började slänga maten omkring sig.

Detta var ett sådant tillfälle då det mesta INTE hamnade i munnen.

Barnen hoppade "vattenstudsmatta" härom dan. Hiskeligt skoj!

Molly var som sagt febrig och sjuk och kunde inte vara med. Tro mig...hon HADE slängt sig in där tillsammans med dom andra om hon hade varit lite piggare. Hon tjöt av skratt när dom hoppade, halkade och busade därinne. 

Lördag = Godisdag! Den här godispåsen tillhörde egentligen Alva. Men Molly höll mer än gärna i den och klämde på godisaren för att se om dom var färska. Det här är en tjej som redan har ett gott öga till sötsaker :o)

Ute på Torp hade det regnat. Det tyckte barnen var roligt. Flera gånger så ropade jag att dom skulle ta det försiktigt så att dom inte skulle blöta ner sig fullständigt. Tror ni dom lyssnade?

"Gå inte där det är som djupast...ni blir ju blöööööta!!" Skrek jag. Ingen reaktion!

"Akta nu så att ni inte druttar på rumpan ner i vattnet! Vi har inte med oss något ombyte!!!" Gormade jag. Och dom ba....VA??


Jag hade såååå stor lust att säga "Vad var det jag sa!?"
Men man vill ju liksom inte rub it in.
Så jag tänkte det bara...och filmade dessutom alltihopa. För jag kände liksom på mig ATT det skulle hända :o)

Molly hejade på pappa från vagnen.

Hugo och Alva ville komma närmre inpå och önska pappa Lycka Till med en "High Five" så dom sprang över till andra sidan :o)

Heja, heja, heja!!!!

När det blev oliiiidligt kallt och kroppen kändes bortdomnad så började Hugo dansa. För då håller man sig ju varm! Det spelades Euphoria i högtalarna...och vem kan stå still då liksom??

Snygga moves...

En extra eloge att han lyckades hålla korven i brödet under hela dansen :o)

Alva åt sin korv som den söta primadonna hon är med den lilla handväskan i högsta hugg.

Äntligen kom Marcus i mål! På 42:a plats (Hugo räknade). Och vi kunde åka hem!


Bra jobbat älskling!


Kram Lovisa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar