måndag 4 juni 2012

Hä våll´regn

Hej hej!!

Jisses Amalia, håll i hatten! Vilket väder vi plötsligt fick här hemma. Ja, ni andra i Örebro kanske också fick det?! Men "HJÄLP" säger jag bara :-) Jag var inte alls beredd.

Jag höll precis på att få på barnen ytterkläderna för att ta bilen och skjutsa hem Cornelia och sen skjutsa Hugo till fotbollen. Vad som började som ett oskyldigt duggregn slutade i ett ilsket hagelinferno. Vi höll inte på att ta oss ur det levande. Jag lovar! Det ville liksom aldrig ta slut.

Sen, plötsligt. Helt utan förvarning, kom solen och om det inte hade varit för allt hagel som låg på marken. I drivor på sina ställen. Så hade man kunnat tro att någon med mig skämtat aprillo. Superskumt! Det var som om ingenting hade hänt.

Kolla här...

Hagelskur som heter duga. Bild tagen från bilen (ja alltså, när jag stog stilla självklart ;o) )

Alva tog det säkra före det osäkra. Hon måste ha trott att vi satt i en nercabbad bil ;o)
Och plötsligt var det över!
Tjejerna tyckte att det väsnades på tok för mycket. Och det gjorde det också. Det gick knappt att höra vad vi sa...och då skrek vi ändå till varandra :o)
Hugo tog det hela med ro och tyckte att det var cooooolt!
Det är inte varje dag man kan göra snöbollar i juni :o)


Kram Lovisa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar