söndag 6 maj 2012

Vilken helg!!!

Hej vänner!

Hoppas ni har haft en fin helg. Min helg har varit fantastisk. FANTASTISK, I tell you!!! Faktiskt rent ut sagt magisk :-)

Det har varit mycket hysch, hysch och hemlighetsmakeri runt just den här helgen. Utåt sett så har vi planerat för en helg hemma i Kisa. Och i och för sig så har det stämt för 4/5 av familjen iallafall. Marcus och barnen packade bilen och åkte iväg strax efter lunch i fredags. Men jag blev kvar hemma, för jag skulle städa och fixa inför lördagens festligheter. Då vankades det nämligen möhippa för min superfina vän Ida.

I flera veckors tid så har det tisslats, tasslats, planerats, riggats, fixats och ordnats med allt inför möhippan. Det har varit så spännande och kul, men samtidigt jobbigt för jag har varit rädd för att försäga mig och förstöra överraskningen för Ida varje gång vi har träffats ;-) Men det har gått bra och igår var det alltså dags :o)

Hon blev kidnappad klockan 09:00 och sedan så gick dagen i ett rasande tempo med skivinspelning, lunch uppe i Ånnaboda, Relaxen på Gustavsvik, middag här hemma hos mig och så senare på kvällen ett besök på Ritz. En helt fantastisk dag som sagt!

Vi var 17-18 tjejer som alla träffades för att fira Ida på hennes stora dag. Ett helt fantastiskt tjejgäng som alla ville att Ida skulle få en så underbar och oförglömlig dag som möjligt. Och jag tror att vi lyckades :o) Grattis underbara Du! Jag är så glad att Du finns och är min vän <3

Och med det sagt så hoppas jag att du inte blir arg på mig nu Ida...för här kommer några bilder ;o)  


Ida älskar Lena PH. Därför var det ett självklart val att hon fick klä sig i en outfit a la 80-talet :o)

Så snygg!!

Idas favoritsång är dessutom "Kärleken är evig" med just Lena PH. Och vad passar då bättre än att faktiskt få spela in en egen cover på den?


Även om det har varit en härlig helg på många sätt och vis. Tex bara en sån sak att jag har fått sova två HELA nätter...UTAN avbrott (en notering dessutom ang ostörd sömn; Natten går otroligt snabbt när man inte blir väckt flera gånger i timmen. Man liksom somnar...och sen så vaknar man. Frän känsla!) Men nu är det ändå skönt att familjen är hemma igen. Marcus och barnen har varit saknade...eller nja...stundtals iallafall ;o) Och nu är allt som vanligt igen...tjat, gnäll och tjafs. Men vet du vad?

I Love It!!!

Faktiskt...(påminn mig om det i nästa inlägg när jag gnäller och beklagar mig igen ;o) ) Men efter två dagar ifrån varann så hinner man andas och ladda om på nytt. Och så är det ju mina barn vi pratar om...dom är ju helt enkelt UNDERBARA oavsett allt detta tjat, gnäll och tjafs ;o)

Hoppas du får en fin vecka!

Kram Lovisa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar