fredag 11 maj 2012

Hockeykväll

Hej hej!

Hur ska det här gå? Barnen är så uppspelta och förväntansfulla inför Kretaresan på söndag så de vet inte HUR de ska bete sig :-)

Det tog rekordlång tid att lägga Alva ikväll. Hon hade tusen frågor om ALLT. Finns det sandstrand? Pool? Vad kommer vi att äta? Är glitterbaddräkten med? Hur lång är flygresan? Får man bada VARJE dag???? Ja ni förstår, frågorna var många ;-)

Marcus har lämnat skutan för en grabbhelg i götlaborg. Han och Patrik åkte neröver i eftermiddags för att hinna "landa" och ladda inför morgondagen. Då är det nämligen dags för Göteborgsvarvet. Jag vet inte vilket år i ordningen som Marcus deltar (han är ju med i så många olika lopp så det är svårt att hålla ordning) men jag minns iallafall att han var med i fjol. För då var Molly alldeles nyfödd och jag bävade för att sova själv med alla tre barnen för första gången. Men det gick ju bra...trots att jag lyckades pricka in att få mjölkstockning och feber just i den vevan. Usch! Det var hemskt :-(

Men nu ska det nog gå bättre. Förhoppningsvis sover alla bra och jag har inga känningar av mjölkstockning, tack och lov...(jag slutade ju amma för flera månader sedan).

Under tiden jag har suttit här och skrivit så har Alva sprungit fram och tillbaka och i och ur sängen massor med gånger. "Jag kan inte sooooova!"

Så nu har jag låtit henne sitta i soffan med mig och Hugo och titta på Hockeyn. Supertrist om man heter Alva, så hon somnade på två röda ;-)

Hugo däremot sitter på helspänn och bubblar av frågor. "Varför bråkar dom? Mäh, får man tacklas sådär? Varför pekade domaren sådär? Vad händer om Sverige gör mål? Får man spotta när man sitter på bänken???"

Å jag har liksom inte den blekaste... Jag kan ju ingenting om hockey! :-D

Men imorgon, då ni. DÅ kan jag desto mer. För då ska vi följa med Hugo på fotbollsmatch. Det är poolspel i Kumla :-) Fotboll I like! Hockey...not so much ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar