fredag 28 oktober 2011

Teckningar och kalas

Halli hallå!!

När Hugo låg på sjukhus så pysslade hans fröken och klasskompisar ihop en liten bok full med barnens teckningar som Hugo skulle få ha att titta i när han fick långtråkigt i sjukhussängen. Som tur var så kunde läkarna lokalisera problemet som orsakade svimningarna relativt snabbt, så Hugo behövde inte stanna på sjukhuset så länge.

Därför hann inte boken nå fram till Hugo på sjukhuset utan mötte honom istället på hyllan i kapprummet när han kom tillbaka till skolan.

Hugo blev jätteglad och har bläddrat i boken en hel del här hemma och tycker att hans kompisar är riktiga konstnärer :o)

Om jag tyckte att veckorna gick i ett huj förut så är det snigelfart om man jämför med hur snabbt veckan har gått nu...jag kan verkligen inte fatta att det är fredag!!

Ikväll är Hugo bjuden på kalas på Lek och Buslandet. Jag och Marcus är inte helt bekväma med att lämna honom där i tre timmar. Och skulle han svimma och få ett anfall så känns det inte så schysst att lämna över ansvaret till födelsedagsbarnets föräldrar, så därför ska en utav oss följa med ikväll. Typ som Hugos bodyguard ;o) Inte riktigt hur jag hade föreställt mig att fredagsmyset skulle se ut ikväll. Men vad gör man inte?!!!!


En bok från alla Humlor (Hugos klass heter Humlan) och så ett kort som låg i brevlådan idag. En krya på dig-hälsning från kompisen Alfred.

Kram Lovisa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar