onsdag 1 september 2010

Förklaring

När man måste förklara ett skämt så försvinner plötsligt hela poängen. Jag tyckte att det var en ganska rolig liknelse mellan gräshoppan och Ian Wachtmeister i gårdagens inlägg. Men när Marcus kom hem på kvällen och läste igenom det så förstog han inte varför jag lagt upp en bild på en gräshoppa och valt att kalla inlägget Ian Wachtmeister?!

Detta fick mig att börja undra...gick inte skämtet hem hos er heller? Är det bara jag som minns att han och Bert Karlsson jämfördes med Kalle Stropp och Grodan Boll vid den tiden? Någon gång på 90-talet gjorde även Galenskaparna och After Shave en sketch om Ian, iklädd en snorgrön frack. Därav min koppling till gräshoppan i vår trädgård ;o)

Eller så är det helt enkelt bara så att jag går omkring och ser potentiella politiker i alla djur och insekter runt omkring mig :o)

Kram Lovisa

6 kommentarer:

  1. Jag fattade direkt ! Men så har vi ju sett galenskaparnas parodi på Ian mer än 1 gång ;0)
    Klockren!
    Kram Linda

    SvaraRadera
  2. Jag fattade också..
    tycker det var bra. Fina bilder, hoppas Alvas blomma slår ut i blomm snart.
    Kramisar

    SvaraRadera
  3. Jag fattade! Det var ju helkul! När du ser en skosula får du väl kalla den för Ingvar Karlsson. Typ. :-)

    SvaraRadera
  4. Det var ju jättekul! För den som missat Grisen i säcken så finns möjlighet att se Ian här: http://www.youtube.com/watch?v=Lm0BAF97Epc

    SvaraRadera
  5. Det verkar som det bara är jag som inte hade alla bestick på plats i min låda den kvällen när jag läste det...

    Men den bjuder jag på:-)
    Marcus

    SvaraRadera
  6. Det är för att Marcus inte har sett tillräckligt många timmar galenskaparna ;0) Men det är ju lätt fixat =0)
    Kram Linda

    SvaraRadera