lördag 11 september 2010

Kalasdags igen

Vi är i Kisa och hälsar på hos farmor och farfar...eller "Jogej och Bijgit" som Alva kallar dom nuför tiden. Det har varit kalasdags igen och den här gången stog det gammelmormor, gammelmorfar, farmor och farfar på inbjudningskorten. Medelåldern låg på 37 år idag istället för runt 4 år som det brukar göra på barnens kalas.

Vi har firat barnens kusin Albin som fyllde fem år i augusti, Hugo som fyllde i förra veckan och Alva som fyller den 22 oktober. Det har bjudits på fika, mat, tårta och godis...ett alldeles perfekt kalas med andra ord. Barnen fick massvis med fina presenter och har lekt och busat hela dan. Nu sover dom gott däruppe och vi ska också snart krypa isäng. I morgon åker vi hem igen och sedan drar en ny och intensiv vecka igång igen.

Kan ni ana temat på Alvas presenter?

13 ljus skulle det vara på tårtan.

Gav mig ut på en liten bokstavsjakt med kameran och hittade tillräckligt för att stava Alvas namn. Ska se om jag hittar Hugos också någon dag och sen tror jag att jag ska försöka göra tavlor av dom och hänga upp i barnens rum.
Kram Lovisa

6 kommentarer:

  1. Du är bra påhittig du =0) , blir säkert finfina tavlor.
    Kram på er!
    Linda

    SvaraRadera
  2. Duu! Vilken bra ide! Roligt att ha bokstavstavlor i barnens rum (Det är alltså därför man ska välja korta namn.. Bra argument!)

    Kram

    SvaraRadera
  3. Vad bra bokstäverna blev!!!!!!!!!!!!!!1

    SvaraRadera
  4. Oh, vad fint med bokstäverna. Vilken bra idé =)
    (Idag kan jag kommentera, igår gick det inte... vet inte vad som är fel på min dator...)
    KRAM

    SvaraRadera
  5. Härliga bilder, tack för en fin helg
    Kram,kram

    SvaraRadera
  6. Underbara bilder och en underbar idé

    SvaraRadera