onsdag 8 september 2010

Kändis

Nu händer det saker på jobbet må ni tro. I fredags flyttade vi till nya fräscha lokaler, i måndags infördes ett helt nytt datasystem samt att alla tolkar gick över till att jobba på schema. Natten mellan den 18-19 september kommer vi även att byta datasystem när det gäller Bildtelefoni.se. Så ni kan ju förstå att det är en aningens rörigt både i och utanför huvudet just nu.

Bildtelefoni för den som inte vet vad det är kan jag förklara att det är när vi hjälper våra brukare att ringa telefonsamtal till familj, släkt, vänner, myndigheter och andra platser som dom behöver komma i kontakt med. Då sitter vi i små "boxar" som vi kallar dom med endast en dator, telefon och headset framför oss. När brukaren ringer in så talar den om det telefonnummer som den vill att vi ska ringa upp. Så, samtidigt som vi ser brukaren på dataskärmen via en webkamera så har vi personen som den ringer upp i örat, i headsetet. och så förmedlar vi allt som sägs mellan de båda parterna. Mycket fiffigt!

I morse var det ett inslag om just Bildtelefonin på Tv4:s lokala nyhetssändning från Örebro. Klicka här så kommer du dit. Det är ca 1.28 minuter in i sändningen (om du inte vill se hela nyhetssändningen). Det är min fina Sonny Ericsson mobil som syns i bild, så man kan väl säga att jag är lite av en rikskändis nu va?? ;o) Och så har ni även fått en liten inblick i vad det är jag gör på dagarna när jag är på jobbet.

Kram Lovisa

2 kommentarer: