onsdag 4 november 2009

"Mamma, Alva sjuk"

Det kom Alva in till mig och sa imorse när jag höll på att göra mig i ordning. "Nämen, inte är du sjuk", sa jag, samtidigt som Alva drog upp tröjan och tittade på sin mage och sedan kom den...kaskaden! Huvva vad jag tycker det är äckligt...men inte lika äckligt som jag tror Alva upplevde det där hon stog med kräks över hela sig. Stackars barn!

Nu är klockan snart fyra på eftermiddagen och hon har inte kräkts något mer. Tack och lov! Hon har både fikat frukost och ätit pannkakor idag och fått behålla det. Vi misstänker att det är vällingen som är boven. Så var det även för Hugo i den här åldern. Den fullkorniga vällingen blev för stark för magen och han kräktes bara upp den. Nu verkar det bli samma med Alva.

Jag experimenterade lite och lät Alva fika på förmiddagen för att se om hon fick behålla det. Hinken stod beredd bredvid henne. Här hemma är den vit med texten Bauhaus på. På min tid var den knallorange och jag var livrädd varje gång den plockades fram för då betydde det att det inte fanns någon återvändo...magsjukan var ett faktum.

Hugo fick också vara hemma idag eftersom att jag inte visste om vi alla skulle bli magsjuka eller inte. Han blev ganska snabbt uttråkad och hittade kameran som han lekte med en stund.

Självporträtt av fotografen.

Vi satte upp Hugos födelsedagspresent...två månader efter att han hade fått den. Det blev en hit :o)

Det snöade en gnutta här hemma i eftermiddags, men det fick inte ligga kvar speciellt länge. Men tillräckligt länge så att barnen hann uppleva det och tyckte det var spännande att se.
Kram Lovisa




3 kommentarer:

  1. Oh, vad skönt om det inte är magsjuka!!! Det är bara för äckligt!!! Stackars Alva.
    Hoppas ni får sova gott inatt!
    Kramar

    SvaraRadera
  2. Usch å fy!! Det blir fram med majsvällingen nu då?! Men till hennes försvar måste jag ändå säga att hon varnade dig ju både med ord å kroppsspråk, hi hi. Vet ju att det inte riktigt är din favvo, det här med magsjukan så vi hoppas att ni klarar er nu!
    Kram till er alla!
    Linda

    SvaraRadera
  3. Hej. En liten haalsning fraan Teneriffa
    Varmt, sol och bad. T.o.m. Dad har badat flera gaanger.
    Kram Mum o Dad

    SvaraRadera