torsdag 26 november 2009

Vår dotter "pajasen"

Idag har det varit en sån där dag som helt plötsligt bara har passerat. Vi vaknade tidigt imorse pga att klockan ringde...vilket den skulle göra också men personligen tyckte jag det var på tok för tidigt för jag sov så otroligt skönt och sängen var så mjuk och varm. Hugo och Alva fick jag tyvärr väcka, jag gillar egentligen inte att göra det. Det känns bättre att dom vaknar av sig själva...för i min hjärna betyder det att dom är mer färdigsovna då.

Vi åkte till dagis och barnen vinkade glatt när jag lämnade dom på respektive avdelning. Sedan körde jag vidare mot Fjugesta där vi tolkar en utbildning just för tillfället. Det blev en lång heldag i en kall lagerlokal innan jag kunde sätta mig i bilen igen och åka hem för att handla lite snabbt på Willys innan jag hade tid för utvecklingssamtal på Alvas dagis.

Alva blev lovordad och omtalad som "en snäll kompis", "omtänksam", "teaterapa" och "pajas"! Förstår inte hur det kommer sig? Jag och Marcus som är så snälla och beskedliga...det måste nog vara gener som smygit sig in från någon längre tillbaka i släktledet ;o) Tydligen är Alva den som drar igång dansuppvisningar, springlekar och annan galenskap. Men hon är även den som tar hand om sina kompisar och håller i handen osv. Det är skönt att veta att hon trivs på dagis och att hon har helt fantastiska fröknar som tar hand om henne när hon är där.

Julstjärnan hänger i köksfönstret och lyser upp med sitt varma sken. Alva som älskar stjärnor blev eld och lågor över att hitta en "livs levande" i vårt eget hus.

"Teaterapa och pajas"...hrm...hur är det möjligt?

Vår stora, fina kille!



Kram Lovisa

1 kommentar: