söndag 8 november 2009

"GRATTIS på 4-års dagen pappa!"

Hugo tycker att det här med Fars dag är något väldigt underligt påhitt och håller istället fast vid att det är pappas födelsedag idag. På Söndagsklubben proklamerade han stolt att pappa minsann fyller fyra bast idag och inget annat. Vilket i och för sig kan stämma...det är ju Marcus fjärde Fars dag.

Efter kyrkan åkte vi hem och firade Marcus med små grodbakelser och paket. Hugo hade valt ett av paketen. Det var väl inte allt för seriöst och faktiskt ganska själviskt men det låg mycket kärlek bakom valet. Han var helt säker på att pappa ville ha just en sådan present...

"Små grodorna, små grodorna är lustiga att se..." och goda att äta!

Papperet avslöjade var Hugos present var inhandlad...

Turtlesgubbar!! "Jag tror att jag får låna den av pappa ibland..." sa Hugo när vi slog in hans speciellt utvalda Fars dag-present.

Av fashionisterna Alva och mig fick han en skjorta från MQ ;o)
Igår fick vi lite tid till att börja röja och slänga om i barnens rum. Vi har nämligen nya projekt på gång och det är bland annat att göra om Hugos stora rum till två lagom stora rum. Detta gör att vi får ett tredje sovrum över som kan fungera som tex gästrum. Barnen tycker att det är väldigt spännande att få sova i samma rum tillsammans och i sina nya (vånings)sängar. Ikväll bad dom att få gå och lägga sig redan halv sju, allt för att få spendera så mycket tid som möjligt i sina nya sängar. Det blev mycket viskningar och fniss i början. Sedan kom dom på att Hugo ville ligga på nederslafen tillsammans med Alva. När det inte var lika kul längre kravlade dom sig upp och ville leka vilket jag tillät eftersom klockan trots allt bara var sju. Nu när dom har hållit på att stöka runt i rummet ett tag kom dom på att dom var kissnödiga båda två...förhoppningsvis har spänningen och allt spring hit och dit och upp och ner tröttat ut dom så att dom somnar inom kort...eller så inte.
Barnens gemensamma rum från en vinkel...

...och från en annan.

Hugo spexar i Alvas säng till lillasysters stora förtjusning.

Syskonmys!
Den här veckan som kommer hoppas jag verkligen att jag slipper VAB:a. Det har blivit alldeles för mycket av det den senaste tiden och jag känner att vi behöver få en paus i sjukdomseländet. Vi har haft vår beskärda del det här året och även en bit in på nästkommande år kan jag tycka. Nu hoppas jag verkligen att jag slipper blogga om magsjuka barn, febriga föräldrar och snuviga ungar på ett tag både för min egen skull men även för er som läser min blogg. Det måste bli väldigt tradigt att ständigt läsa om vår sjuka familj.
Må så gott!
Kram Lovisa

3 kommentarer:

  1. Hej fina svägerska o vän =)
    Vad mysiga de är barnen!!!
    Håller med om att ni måste få vara friska nu!!!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Vilken härlig farsdagpresent!!! :-)
    På bilden i Alvas säng är Hugo sååååååååå lik Marcus, så som jag kommer ihåg honom sedan barnsben. :-)
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Hallå där!! Fler projekt??!! Att ni orkar?! Tur att du har gift dig med en arbetsmyra som orkar med dina "ideer" =0) Hoppas ni får vara friska nu framöver!
    Kram Linda

    SvaraRadera